View Single Post
  #201  
Old 19-12-2019, 10:02
martinus83's Avatar
martinus83 martinus83 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,514
Default

Quote:
Originally Posted by Roy16VG60
Ja, in de achterbank schuilt het probleem met 3 kinderen. Vaak is het middenstuk geen volwaardige zitplaats en met meer dan 1 kinderzitje of kinderstoel is het ook geen pretje met de gordels. Wij zijn daarom destijds voor dat onze 3e kwam gaan kijken bij een Touran. Deze heeft 3 losse stoelen achterin dus echt perfect voor het gezin. Geen gedoe met gordels of halve plaatsen. Uiteindelijk heb ik hem een jaar later ook nog omgebouwd naar 7 zitter. Ook met in- en uitstappen blinkt de Touran uit omdat de buitenste stoelen heel makkelijk inklappen en wegklappen. Dit is bij onze X5 een stuk minder praktisch.

Ook ik had in het begin wat twijfels in een "minivan" te gaan rijden maar ik ben eigenlijk best verliefd geworden op de Touran. De zitpositie is prettig, de wegligging is gewoon vergelijkbaar met de Golf; je kunt er prima mee hoeken.

Het enige nadeel van de Touran is de motorisering, en dan vooral de benzine motoren. Mijn 2.0 TDI BKD maakt de auto nog best vlot. Als je daar verder niets om geeft dan is dat natuurlijk geen probleem maar ik baalde ervan dat een 2.0 16V met 150pk (had de Golf 3 ook al) het maximale is op benzine (uitgezonderd de nieuwere 1.4 TSI modellen, maar die wil je niet). Vandaar dat ik dat zelf maar ben gaan oplossen Technisch is een Touran vrijwel geheel Golf 5 dus het is allemaal redelijk plug and play. Hier en daar wat maatwerk.


Ik rijd nu een bmw 3.0d, vermogen een must? nee maar wel een gemis als je het niet hebt. Denk nu aan een V70 d5, moet nog eens gaan passne, maar kijk ook al uit naar een leuke touran, 2.0TDI eens bij de criteria toevoegen.
Moet trouwens een auto >15jaar zijn..
Bedankt voor je comments hierop
PS een touran r32 is ook best te overwegen, mocht je er eentje weten
__________________
Golf GTi16v EditionOne '89
Golf 1.6GL '86 - Sold
Lupo SdiT '00 - Sold
Golf TDIi '97 - Sold
Golf GTi8v '90 - Sold
Golf GL1.8 '87 - TL
Golf CL1.3 '86 - TL
Reply With Quote