View Single Post
  #2  
Old 10-07-2016, 19:58
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

ik rijd mijn auto warm tot 90 graden en gooi pas het gas erop boven de 90 graden. Mij lijkt 96 graden niet meer dan normaal. Na een stukje flink doorhalen is de motortemperatuur 110-112 graden dus die 104 lijkt mij zoals het hoort te wezen. Zou me meer zorgen maken over of je koelvin wel of niet inschakelt bij de temp waar dit hoort te gebeuren. Heb een keer in de file gestaan voor het strand bij 30 graden met een motor die te heet werd. Zat ik met me nieuwe vriendinnetje in de auto met de verwarming vol aan. Auto uiteindelijk aan de kant moeten zetten om af te koelen, wilde hij later niet meer starten. Mijn 83er gti wilde slecht starten bij hoge motortemperatuur. Zijn uiteindelijk wel thuisgekomen maar strand zat er niet meer in.
Ook ken ik een verhaal van iemand die een 79er gti had gerestaureerd waar de koelvin ook niet wilde aanstaan en daardoor een warmloper met zijn nieuwe motor heeft gehad. Zou me niet al te druk maken dus.
Zit je, gezien je naam, in de John Deere trekkers trouwens? Heb zelf een John Deere grasmaai trekker waar ik elke week met veel plezier op rond tuf.
Reply With Quote