View Single Post
  #81  
Old 21-02-2015, 12:57
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

Quote:
Originally Posted by tim_j
Heb eens in een colone mee gereden naar een meeting. Was ook iemand bij met exteeem getrokken banden. Na een paar keer sportief de rotondes nemen was de voorband leeg. Vervelende was dat de eigenaar het niet door had. Lekke band of te klein bandje, verschil voelde je niet. Sindsdien hoeft het voor mij niet.
Nou.. als je een lekke band hebt dan merk je dat wel hoor, ongeacht de bandenmaat.

Ik had laatst ook bij mijn winterwielen, bocht linksaf gewoon normale snelheid en in ene was mijn (niet getrokken) bandje rechtsvoor kats leeg (alsof hij lek was gereden). Was precies voor een tankstation dus ik meteen af en bandje opgepompt en de auto een nachtje laten staan (was er van overtuigd dat hij lek was en durfde het stuk naar huis niet aan). Volgende ochtend was hij gewoon nog op druk en rij nu alweer een maand rond zonder problemen. Waarschijnlijk was de druk in het bandje zo laag dat de band dusdanig veel kon bewegen (door de wrijving in een bocht) en er via een kiertje lucht uit ontsnapte.

De kans dat die knaap ook zo'n soortgelijk geval heeft lijkt me groter, tenzij hij 'm echt lek heeft gereden, maar dan heeft het zoieso niks met stretch te maken. Zeker bij extreme stretch wil er zoieso nog wel eens wat lucht ontsnappen dus je moet zorgen dat je de druk een beetje in de smiezen houdt.
__________________
www.dubclub-online.nl
Reply With Quote