View Single Post
  #2  
Old 20-02-2011, 12:20
Antera's Avatar
Antera Antera is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 770
Send a message via MSN to Antera
Default

Vandaag de reis gemaakt Naar apeldoorn voor de Rode RS. ( 5-2-2011)

Na eerst de nodige onderzoekjes te hebben gedaan naar de herkomst en het onderhouds verleden. Hij blijkt in Groningen gekocht te zijn door een Dhr De Jaeger en deze is altijd eigenaar geweest. Onderhoud is netjes gepleegd en geen bijzonder problemen gehad alleen een deurslot wat niet goed functioneerde wat ook opgelost is. ( kwaaltje met losse soldeerpunten). er waren dus geen onregelmatigheden te vinden. ook de NAP klopte helemaal. Riem was bij 90.000 vervangen. Airco is vorig jaar nagekeken en bijgevult enz. Alles dus top.

Daar aangekomen stond hij buiten te wachten. Nu was ik nog niet overtuigd van de rode kleur maar de RS is niet gewoon rood dit is Tornado of ferrari rood ( kleur is niet goed vast te leggen op camera). Damn wat mooi. Was eigenlijk al wel verkocht. Wat zag het er allemaal goed uit. Hier en daar wat kleine steenslag maar verder niks aan te vinden. Na goed te hebben rond gekeken maar eens gevraagd of we de binnenzijde mochten bekijken. dat was natuurlijk geen probleem. Meteen even de storingen opgevraagd met de climat. Geen enkele foutcode 444 00 stond erin. Dit betekend dus geen enkele storing. Ook waren er op de originele VRS matten een speciale rubber matten set voor in de wintermaanden enz. Voor en achter maar ook een grote in de kofferbak. Alles gewoon helemaal gelikt.

Tijd voor een proefrit. Na een stuk te hebben gereden wel erachter gekomen dat de banden het wel gehad hadden. Ook ontdekte ik stoelverwarming wat ik in andere RS'en nog niet had gezien. Ook loopt er een vreemd gootje van het dak naar de spiegel???? Is dit regensensor of misschien zelfdimmende binnenspiegel??

Na de proefrit goed te hebben doorstaan en duidelijk een zeer goed en soepel motortje zonder rare dingen te hebben gereden en gevoelt was voor mij wel duidelijk. Dit moest hem worden. Nu nog eens worden over de prijs. Na zeker 1 uur te hebben zitten praten en de nodige verschillende offerte's te hebben gehad werden we het dan toch eens over de prijs en de daarbij horende zaken die hun voor hun rekening zouden nemen.

Kortom een voor mij super deal.
Reply With Quote