View Single Post
  #9  
Old 22-04-2024, 12:10
JdBn's Avatar
JdBn JdBn is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2023
Posts: 12
Default

Quote:
Originally Posted by Nikola1708
Bedankt voor je uitleg ik heb 3 topics geplaatst omdat je dan een grotere bereik hebt en ik benieuwd ben naar verschillende ervaringen & meningen voordat ik in iets geld instop/investeer.

Een andere motor inleggen kan altijd nog indien het inderdaad niet mogelijk is om ongeveer 20pk extra krijgen uit de motor.

Maar dat betekend dus met andere nokassen, tandwiel, kop/inlaat polijsten en flowen geen 20 pk extra vermogen oplevert als ik het goed begrijp.

zelf is het voor iets compleet nieuws en vind ik het gevoel en geluid die de carbs geven geweldig vandaar dat ik graag meer uit wil halen.

hoor het graag van je!


Een andere motor kun je best overwegen, ter vergelijking: ik heb laatst een Golf met 2H gekocht waarbij ze ooit het onderblok vervangen hebben voor een 2.0. Waarschijnlijk een ABA. Zo'n onderblok (van een Golf 3 2.0 8v) zal de wereld niet kosten, en je kunt voor zover ik weet (bijna) alles 1 op 1 overzetten (2H kop, alle injectie gebeuren of in dit geval carbs, ontsteking etc) op het nieuwe onderblok. Wel moet de uitlaat iets aangepast worden ivm dat het 2.0 blok hoger is (10-15mm geloof ik). In geval van mijn Golf heb ik een bankuitdraai erbij van 130pk met de originele uitlaat, met de Supersprint die erop zit zal dat best eens richting de 140pk kunnen zijn.
Reply With Quote