View Single Post
  #30  
Old 20-08-2006, 20:18
pbaptist pbaptist is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 33
Default

Quote:
Originally Posted by jppiggen
een 58-er cabrio das wel erg zeldzaam
ben benieuwd hoe die auto erbij staat; pictures!!
dat vraagt om een resto-topicje

Hoe kom jij aan je plaatwerk of haal je alles bij de bekende handelaren?

hoe kom je aan zo'n auto trouwens, via de kg club ofzo? Ik ben behoorlijk lang op zoek geweest naar een resto-cabrio en heb er weinig gevonden.
Zeker een low-light ben ik niet tegengekomen.
veel succes met je project

groet jp


Een lowlight cabrio wordt wereldwijd maar een paar keer per jaar te koop aangeboden en is inderdaad zeer zeldzaam.

Deze auto is mij aangeboden. De vorige eigenaar heeft mij ongeveer twee jaar geleden via mijn website benaderd of ik nog niet iemand wist die een lowlight cabrio zocht. In eerste instantie was ik zelf niet geintesseerd, en heb foto's van de auto aan een paar vrienden laten zien. Die waren toen ook niet op zoek naar zoiets. Ik heb daarna wel altijd het telefoonnummer van die man bewaard en elk half jaar contact gehad.

Het laatste half jaar werd mijn wens om een lowlight te bezitten steeds groter en twee maanden terug ben ik voor het eerst wezen kijken. De auto was verrassend genoeg erg hard en er zat een compleet gerestaureerd bodenplaat en andere onderdelen bij. Tevens staat de auto nu op een chassisnummer uit Feb 56, wat ouder is dan de tot nu toe (voor zover mij bekend) oudste KG van NL.

Het mooie van de auto is dat er bijna niet aan gelast hoeft te worden. Het voornaamste is dat de beplating van de motorruimte vervangen dient te worden, aangezien dit van een later type is met daarop een luchtfiltersteun. Het laswerk zal door Henny (http://www.hbvankranen.nl/) uitgevoerd worden en is daarmee in goede handen.

De ontbrekende onderdelen haal ik via E-bay of via de bekende handelaren. Ik heb links naar de meeste van deze handelaren al op mijn site gezet, maar zal het binnenkort bijwerken met wat extra links naar voornamelijk Amerikaanse onderdelen leveranciers (veelal repro).

Bijgaand een foto van de huidige staat van de auto. Links aan de zijkand zie je het extra reeds gerestaureerde chassis,



MVG
Patrick
www.karmann-ghia.nl
Reply With Quote