View Single Post
  #32  
Old 01-06-2005, 14:59
krukab krukab is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,682
Default nog 5 weekjes werken ....

De VW Nationals waren erg geslaagd,maar toch lijkt mijn bus (met name dan de motor)de reis niet
helemaal ongeschonden te hebben overleefd
De 914 stoelen zitten fantastisch,want we zijn in één keer doorgevlogen vanaf Thenay naar Rijswijk.
Tijdens deze rit (435 mile,oftewel 695km) is bij cilinder nr.2 de klepspeling verlopen,maar pas in het
laatste stukje naar huis (Rotterdam - Rijswijk),waarbij we bij Rotterdam "ineens" niet harder mochten
dan 80km,is het me opgevallen.
Tot aan Rotterdam heeft hij super gelopen,maar in de 80km/u zone is hij gaan sputeren en ploffen.
Na Zestienhoven pakte hij weer gewoon op,en reed hij ook weer op 4 cilinders,dus ik hoop dat de
schade meevalt.

Maandagavond samen met Brian kleppen gesteld,en cilinder nr.2 vertoonde het grootste verschil.
Daar was de cilinderkop ook "nattig",tussen cilinder en cilinderkop.
Onze redenatie is nu de volgende: (ik hoor het graag als iemand wat anders denkt)
Door de lange rit,en de "redelijke" kruissnelheid die ik heb aangehouden is de motor goed
heet geworden,waardoor de motor breder is geworden.
Tijdens de gedwonge "cooling down" tpv Rotterdam is alles (te) snel afgekoeld waardoor de
klepspeling (om de 5000 stellen,was echter al 15.000km niet meer gedaan) helemaal weg is,
waardoor de kleppen (met name van de 2e cilinder) open bleven staan,waardoor er zich een
hoop onverbrande benzine ophoopte,waardoor de motor ging lopen sputeren/verzuipen en op
3 cilinders ging lopen,en daardoor op de tweede cilinder is gaan lekken/zweten.
MIjn klepspeling stond altijd al op 0,maar er hoeft dus ook maar iets slijtage op te treden en
de kleppen sluiten niet goed meer ... klepspeling staat nu op 0,05,ook vanwege de chroom-moly
stoterstangen die in de motor zitten


Kleppen zijn nu weer gesteld,en ik zit nu te wachten op wat onstekingsdelen, want hij krijgt
gelijk een grote beurt ... Mobil1,Fram HP1,Bosch W8DC,puntjes Mercedes 6cilinder, rotor met
5800 toerenbegrenzer zijn de spulletjes die niet iedereen op voorraad heeft liggen,maar dankzij
Brian is het meeste nu al wel in huis ... rest volgt hopelijk morgen


Reply With Quote