View Single Post
  #1  
Old 09-06-2013, 19:50
a.busser's Avatar
a.busser a.busser is offline
Volksforum Triple Action Donor - Paid my piece!
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 2,199
Default A.busser tussendoor golf2 projectje

Oke, ik weet het, ik heb genoeg te doen aan de project kever... En ook de "daily kever" staat nog zonder APK op de oprit, maar deze laatste is zo goed als verkocht...
Maar ook ik wil wel weer eens een beetje voor de dag komen op een meeting ( en de "bolide" niet op de parkeerplaats verstoppen...) en tja dan loop je soms ergens tegen aan en is er ineens een "tussendoor project"

Ik rijdt al weer een tijdje een golf 3 als daily.
Hij rijdt fijn, nooit problemen mee, maar verder heb ik helemaal niets met dit model.
Ik liep dan ook al een tijdje met het idee weer een golf type 2 terug te kopen.
Maar ja, de prijzen van een type3 zijn op het moment zo laag, dat je bij verkoop ervan nooit een goede type 2 terug kan kopen...
Maar toeval bestaat! Toevallig had goede vriend Harm (van volkswagenwinkel.nl) een goede en harde carrosserie van een golf type2 in de garage staan.
Helemaal kaal, dus zonder blok, zonder bak, zonder interieur enz, enz, maar, belangrijker wel helemaal hard!
Onder het genot van een pintje eens met Harm om de tafel gaan zitten en de deal was al snel rond, ik kon een golf type2 carrosserie aan de lijst toevoegen en was daarmee weer een klein projectje rijker.




Het plan is om deze 85'er in een korte tijd weer klaar te maken voor de weg om daarna als daily in te gaan zetten.
Mijn huidige daily (de golf 3) zal hierbij als donor gaan fungeren.
In de afgelopen dagen is er in de garage al wat ruimte gemaakt, zodat als de type 2 hier is, ik gelijk kan beginnen.

Wat zijn de plannen.....:
Zoals ik zei is de carrosserie hard, op 2 blaasjes net onder de voorruit, en een roestplekje achter de linker deur, na.
Deze gaan we dus eerst aanpakken. Als we dan toch met het lasapparaat rond de auto lopen, gaan gelijk de gaten voor de achterwisser en sproeier dicht.
Ik zit nog te denken om wat te gaan doen met het tankklepje, maar dan moet ik eerst even kijken of ik kan vinden wat ik wil en hoeveel extra werk dit oplevert.
Interieur en blok zijn er al uit, dus vervolgens zal de golf van binnen en buiten gespoten of gerold gaan worden.
De kleur zal een beige of zand kleur zijn in het mat of half mat.
Daarna gaan we het blok en de bak van de type 3 over zetten, zodat er straks een heerlijke 1800-90 PK met 5 bak in de type 2 hangt.
Tuurlijk, het kan altijd harder en meer PK's, maar ik vindt 90 pk in een type 2 genoeg, daarbij, dit blok heb ik, een ander blok moet ik kopen.
Waarschijnlijk worden ook het dashboard en de kabelboom van de type 3 over gezet, zodat alles "plug and play" is.
Naar deurkaarten, voorstoelen en een achterbank moet ik nog op zoek, maar ook die heeft Harm vast wel op zolder staan, en misschien worden het ook wel alleen 2 voor stoelen en t.z.t. een kooi...
Natuurlijk blijven we niet op standaard hoogte rijden, en zal een schroefset de type 2 dichter bij het asfalt leggen.
Een bekende heeft nog een imitatie westmoreland gril en lampen liggen, en ook deze komen waarschijnlijk in mijn "nieuwe" daily.
Als laatste zullen er adapters onderkomen van 4x100 naar 4x130 (kever steek) zodat ik de centerliners van de kever er onder kan zetten...
Als alles lukt en klaar is, zal het er dan ongeveer zo uit moeten zien....:



Van de week de type 2 ophalen en thuisbrengen, de garage is er inmiddels klaar voor:



En vanmiddag ook even een velg gepast op de golf van Yvonne en Jelle..


Ruimte genoeg voor een adapter dus ook dat moet goed komen...

Ik ga mijn best doen de updates hier op het forum bij te houden...
__________________
Instagram/AndreBusser
Reply With Quote