View Single Post
  #300  
Old 06-08-2019, 21:10
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Zo! Dat was een mooi dagje, maar heeft helaas weer wat sleutelwerk opgeleverd..daarover later meer. Totaal 4 sessies gereden in de sportklasse, waarvan de 1e sessie gecombineerd was met de supersport klasse.

Sessie 1:
Om heel eerlijk te zijn....was ik stront zenuwachtig om met de golf het circuit op te gaan. 6 jaar geleden wel eens met een 75pk golfje 2 geweest, maar dit is toch ff andere koek. De opwarmronde begon al lekker door een schuiver van mij in de doordraaier achter op het circuit....bam...dat begint lekker 😁. Hup, de berm uit en weer verder. Was die sessie vooral bezig met spiegelen en snellere rijders ruimte te geven...want het was behoorlijk druk op de baan.

Sessie 2:
Omdat voor mijn gevoel de 1e sessie niet helemaal lekker verliep, een beetje dubbel de 2e sessie in gegaan. Maar doordat het een stuk rustiger qua verkeer, kon ik me veel meer focussen op het rijden. Steeds wat later remmen....steeds wat harder de bocht in....de flow kwam er een beetje in en dat voelde goed.

Sessie 3:
Deze sessie reed mijn oude schoolmaatje mee als passagier....stuk gezelliger dan rijden in je eentje en hier en daar nog wat tips gekregen qua bochten...tempo lag steeds wat hoger, maar ook de temperatuur van het koelvloeistof begon te stijgen....dus af en toe ff rustig een rondje tot de temperatuur weer gedaald was...en daarna weer op het gas. Het ging steeds mooier en harder.

Sessie 4:
De laatste sessie die ik reed, zat mijn schoonpa naast me. Het nieuwe was er inmiddels vanaf en ik kon al redelijk aanvoelen wat het Golfje aankon qua remmen en bochtensnelheid...het tempo lag daarom ook een stuk hoger dan de 1e 2 sessies en regelmatig werden er wat auto's ingehaald. Maar toen...
Besloot de kachelradiateur dat ie ook wel even uit elkaar kon ploffen. En dat gebeurde met zon 180km/u op het einde van het rechte stuk. Gelukkig kan je daar rechtuit de grindbak in en dat dus ook moeten doen ivm geen zicht meer en loeiheet koelvloeistof dat over de voeten stroomt. Niet zo tof....maarja..hobby hè.

Uiteindelijk afgesleept, noodreparatie gedaan, 1 brandblaar rijker en rustig naar huis kunnen rijden. Wordt weer sleutelen dus, maar wat een TOPdag was het! 😊

















Reply With Quote