View Single Post
  #357  
Old 12-11-2019, 08:00
kroeps's Avatar
kroeps kroeps is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2007
Posts: 617
Default

Zo zal maar weer eens een update plaatsen over de status van de G60. Tot nu toe heb ik nog geen goed nieuws helaas. Lekker de dag vrij genomen om met de G60 naar Beek Auto Racing te gaan. Allereerst bleek dat door de nieuw gemonteerde voorbumper, de auto niet meer de oprijwagen op kon. Zelfs niet met airride op de hoogste stand Dus met wat planken en blokjes kom je een heel eind.







Bij Beek aangekomen eerst de auto weer normaal laten draaien, zat al een chip op maat in maar met alle aanpassingen liep de motor niet zoals gewenst. Toen we daarmee bezig waren zagen we al wat blauwe rook. Bij een eerste poging afstellen kwam er wel heel veel blauwe rook dus zijn we gestopt met afstellen. Eerst onderzoeken waar het vandaan kwam. Als een echte dokter diagnose stellen. Van alles bekeken en gedaan. Compressie test was prima. Lek test gaf wat rare resultaten. Conclusie van dat onderzoek, het lijkt erop dat er druk verlies is op een van de cilinders.










Toen de telefoon opgepakt en Bolku gebeld. Die gaf gelijk aan, breng maar terug dan ga ik het oplossen. Zo gezegd zo gedaan, dezelfde dag de G60 naar Bolku gebracht. Die is er gelijk mee aan de slag gegaan. En toen bleek dat 1 van de zuigerveren niet correct werkte. Die is dus vervangen. Alles weer terug gebouwd en de auto na een week weer opgehaald. Nu nog wachten tot januari voordat er weer plek is op de bank. Ben er ook wel weer even klaar mee zoals jullie begrijpen.





Quote:
Originally Posted by martinus83
Heel mooi, blijft toch verraderlijk die motorblokjes :-)
Blijft de auto al die tijd in de verkoop of nu toch maar liever even niet? Lijkt me lekker even te kunnen rijden voor de geïnvesteerde centjes!


De auto staat al een tijdje niet meer te koop, en blijft voorlopig lekker bij mij.

Quote:
Originally Posted by vdWal.
ziet er weer netjes uit! ik rij op de R32 met magneten van magsign
en dat werkt echt super hebben de 240 al zonder problemen overleefd


Oke cool, ga ik eens bekijken
__________________
Golf MK2 GTI G60 Edition One
Reply With Quote