View Single Post
  #1  
Old 24-05-2007, 13:08
VolksKai's Avatar
VolksKai VolksKai is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 445
Default '63er ragtop origineel Nederlandsch

Even mijn 'nieuwe' auto voorstellen: (sommigen zullen 'm al gezien hebben, maar toch)

Ik wilde eigenlijk iets ouders, maar deze ragtop kwam langs en de zon scheen, en dus kon ik het niet laten en heb ik 'm gekocht! Dit was eind maart.
Sindsdien wat accessoires erop gezet en ik begin 'm toch steeds leuker te vinden..

Deze foto's kreeg ik toegemaild, en toen heb ik 'm gelijk gekocht! (Ik had de verkoper wel eens ontmoet, dus ging ervan uit dat het wel goed zat, en dat zat het ook)











De kokosmatten, sierringen, NL bordje en de deurscharnier-spiegel hebben het veld direct moeten verlaten.. :twisted:

Het is een origineel Nederlandsche ragtop uit '63 met origineel interieur. Met volledige historie erbij t/m de originele aankoopbon toe! Hierop is ook te vinden dat het Amerika-pakket (bumpers) toendertijd 125 gulden kostte...
De auto is toen verkocht door Hoogenboom in Rotterdam, wat ook mijn geboorteplaats is!
Hier de originele aankoopbon:


en hier het logo'tje dat nog steeds op de auto zit:



Ik heb er gelijk maar mijn ultra-zeldzame vroege hooded Alberts (met metalen kapje) opgezet, die vind ik zooo cool! 8)



Gisteren een set popouts erin gezet:



Dit is mijn dashboard nu, met origineel EMPI Universal stuur:


en de volledig gerestaureerde Blaupunkt Frankfurt:


Cool rekje onder het dashboard:


en Zweedse 'frischlüftgitter' eringezet:



Achterin een Kamei hoedenplank met 'knopen' erop:



Cool origineel rood/groen Wolfsburg-embleem voorop gezet:



En een 2inch versmalde vooras eronder:





Volgende week in California ga ik een nieuwe buitenkant voor de ragtop kopen, want die is op meerdere plekken gescheurd.. Ik probeer een mooie rode te vinden, en anders wordt het gewoon weer grijs.

Deze auto is echt een mooi-weer auto, verder staat hij netjes in de garage. Of ik 'm ga houden weet ik nog niet, maar dat zien we dan wel weer... Nu eerst maar weer ff een stukje cruizen met de rag open, tis heerlijk weer!! 8)

Hier de '63er samen met de '66 van Mirjam. Dat is de kever waar het allemaal mee begonnen is voor mij/ons. En aangezien wij sinds kort weer bij elkaar zijn heb ik nu dus 2 auto's om aan te klussen! 8)

__________________
Gr. Kai
'58 143
Reply With Quote