View Single Post
  #9  
Old 12-07-2016, 09:40
yal yal is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 586
Default

Thermostaat van de externe oliekoeler op de mk1 GTI moet pas opengaan bij 110 graden....

Mijn mk2 16v heeft gewoon een warmte wisselaar en koelvloeistof meter komt iets boven halverwege uit en olie is nu met deze temperaturen tussen de 108-112 graden.

KR motor ben ik nog aan het inrijden en heb alles (indien leverbaar) opgebouwd met nieuw origineel spul. Volgens instructie boekje moet je bij olie temperatuur boven de 140 graden rustiger aan doen.

Bij mijn mk7 GTI Performance werd de olie ook makkelijk 118 graden.

Beter dus dat de olie lekker warm wordt , dan verdampt benzine en condens tenminste.

@Deere Power , wellicht gaat uw thermostaat te vroeg open of sluit deze niet helemaal goed. Indien de meter op uw dashboard goed werkt dan zou deze halverwege moeten staan bij warme motor ook op de snelweg.

Ik had helaas een nieuwe defecte originele thermostaat in mk2 gemonteerd.
In de stad stond de meter op half en op de snelweg liep deze terug naar 1/4. Thermostaat eruit gehaald en in pannetje warm water gedaan en met infrarood thermometer openingstemperduur bekeken....opende bij 74 graden ipv 87.....

In het dashboard kastje van zowel mijn mk1 als mk2 GTI ligt een draadje/stekkertje om de koelventilator door te verbinden.....thermocontact gaat altijd stuk in the middle of nowhere...

Groet Yal
Reply With Quote