View Single Post
  #27  
Old 14-08-2015, 13:50
molenari's Avatar
molenari molenari is offline
T2 Guru
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 429
Send a message via MSN to molenari
Default

Quote:
Originally Posted by loek62
(...)
Kan iemand mij helpen? Het zal toch geen Braziliaan zijn.... ?
chassisnummer: *2282023137*
(...)


De '22' geeft aan dat het om een personenbus gaat. Voor de Amerikaanse markt was dit bijna altijd een 7-zitter (2 zitplaatsen in de cabine, 2 middenin, 3 achterin).

De '8' geeft aan dat de bus van modeljaar 1978 is.

De '2' na de 8 is bedoeld om onderscheid te maken tussen jaren60 en jaren70 chassisnrs. Het betekend verder niets. 023137 is het serienr van de bus. JE kunt het zien als de 23.137ste bus die dat modeljaar is gemaakt. Een modeljaar begint altijd rond de maand augustus van het kalenderjaar er voor. Modeljaar 1978 is begonnen rond aug-1977. Gezien er ieder modeljaar meer dan 150.000 bussen werden gebouwd is deze bus in 1977 van de band gerold. Mijn ervaring zegt ergens rond week 36

Het heeft ook een poos geduurd voor de bus via de boot in de VS is aangekomen dus de datum eerste toelating kan in 1978 liggen. Ze doen in de VS niet altijd aan een datum 1e toelating op het kentekenbewijs (de 'Title')dus het kan goed zijn dat op de title alleen het jaar van eerste toelating is vermeld.

Het M-plaatje kan theoretisch weg zijn. Je kunt nog vragen om een foto van de sticker in de B-stijl. Voor de Amerikaanse en Canadese markt is hier een sticker geplakt met het chassisnr er in geperforeerd. Deze sticker kun je niet verwisselen (wel namaken als je heel erg je best doet natuurlijk...ik kan een foto naar je emailen van de sticker in mijn 1978er US-bus om te vergelijken). Tevens zit er een metalen plaatje op het dashboard met het chassisnr er op. Deze is leesbaar van buitenaf. Die is echter gepopnageld en kun je daarom wel verwisselen.

Heb je hier wat aan?
__________________
Currently starring in my fleet:
T2 (10x), KG 34 (1x), 82er Passat (1x), 90er Polo (2x).

'...het is alweer woensdag, ik heb een Golf GTI...'
Reply With Quote