View Single Post
  #2  
Old 30-11-2017, 07:40
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is online now
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,157
Default

De stabilisatorstang zit in de GTI as gelast. Om deze eruit te slijpen, twee passende gaten in je standaard as te boren en alles precies parallel te krijgen en juist af te lassen -> zoek liever een as mét stabi, scheelt je heeeel veel moeite Ook het vervangen van de rubbers is 1000 maal makkelijker als je een as los van je auto hebt. Remmen en astappen kun je zo omzetten.

De rubbers eruit halen blijft een enorm gedoe. Ik heb toen ik mijn as voor die van een GTI ging wisselen eerste de rubberen kern met een boor om zeep geholpen en de kern van het lager eruit. Vervolgens een ijzerzaag gepakt, het blad losgehaald aan 1 kant, door het gat gevoerd en een gleuf in die ijzeren bus gezaagd (pas op de rest van as met zagen ) Hierna kun je met een hamer & beitel/schroevendraaier/etc. het lager naar binnen slaan en eruit klappen! As lag hierbij ook los in de schuur.

Ik heb de lagers vervangen voor PU lagers (setje kost 60 á 70 eu bij Bolku). Is dus wel iets duurder dan normale maar deze zullen ook veeeel langer mee gaan, het rijdt vele malen strakker en integendeel tot wat velen zeggen is er bijna geen verschil in comfort.

Deze rubbers heb ik er met een goeie klodder vet zo met een bankschroef in kunnen drukken, geen gedoe met vriezen etc !
Reply With Quote