View Single Post
  #12  
Old 20-04-2015, 19:02
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by wessel97
ik denk niet dat dat echt goede argumenten zijn. de auto komt niet voor niets uit 1983.. dat het nu niet echt meer het beste van het beste is oke, maar voor die tijd was het dat wel.

ik bedoel je gaat een nokia 3310 ook niet vergelijken met een iphone van nu neem ik aan. is een beetje hetzelfde principe, of mensen die alles wat ze nu moeten betalen met de euro gaan terugrekenen naar wat het in guldens kostte, ook een beetje irrelevant.

al is de prijs wel aan de hoge kant dat zeker.



Jij bent dan waarschijnlijk van een generatie die deze auto's niet te koop heeft zien staan in de Guldens en vervolgens het loon heeft zien halveren Een auto die nieuw werd verkocht in de guldens, moeten ook terug gerekend worden naar de euro waardoor het prijsverschil nog veel groter geworden is. Het is niet vreemd dat een verkoopprijs als oldtimer over de nieuwprijs heen gaat natuurlijk, maar de verhoudingen zijn momenteel in zijn geheel uit zijn verband getrokken.

Verder ben ik het zeker met je eens en koop je zo'n auto niet met de snufjes van vandaag de dag en daar is het dan ook juist een oldtimer voor

De oldtimermarkt word momenteel gigantisch opgedreven door de verzamelaars en investeerders die hun Geld momenteel in de auto's steken.

Hier door worden momenteel belachelijke bedragen betaald voor auto's die het vanuit technisch oogpunt eigenlijk helemaal niet waard zijn.

Dit werkt door tot in de meest simpele auto zoals Skywalker dit ook al mocht ervaren gisteren

Deze zijn dan ook voor de normaal hardwerkende man onbetaalbaar geworden en staan nu ergens op een rijtje in een hal ipv dat er iemand is die deze mag koesteren en kan rijden enz wat ik persoonlijk erg jammer vind en graag anders had gezien

Zodra het weer interessant word om het geld weer op de bank te zetten of te investeren in ontroerendgoed of aandelen, laten deze verzamelaars deze auto's weer los waardoor deze markt weer in elkaar zal klappen. Het is zeker dat dit zal gaan gebeuren, maar de vraag is wanneer
Reply With Quote