View Single Post
  #5  
Old 27-10-2020, 22:32
gurby gurby is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 184
Talking

Ik ga voor de APK’s van mijn Corrado’s de laatste jaren graag naar VW dealer Maas in Alphen a/d Rijn. Niet direct tegen Rotterdam aan maar laat het toch even weten.

Daar werken in de werkplaats veel jongens die zelf ook VW youngtimers hebben en weten bv ook hoe het Teves ABS systeem van de Corrado in elkaar steekt en hoe deze te beoordelen.

Zou me niks verbazen als aantal van die monteurs ook hier op het forum zitten. Ik ga er iig met veel plezier heen en mijn auto’s worden er met respect behandeld!

APK is bij de dealer EUR 25 dus daar hoef je het niet voor te laten. Één keer stond mijn Corrado daar en werd afgekeurd, en ik was zelf niet in staat dat te maken toen plus hij had geen geldige APK én een kapotte dynamo plus vastzittende remklauw dus terugrijden was ingewikkeld (heen was al een uitdaging). Ik zal de details besparen maar er werd enorm goed meegedacht en ik ben picobello geholpen en kostentechnisch ook voortreffelijk. Sindsdien ga ik daarheen en de 3 daarop volgende APK’s waren allemaal goedkeur voor 25 euro per keer, en dan weet je ook dat de auto kritisch bekeken is en écht oké is.

Toen ik 10 maanden later, het volgende jaar dus, met mijn 2e Corrado daar kwam voor de APK, had de monteur direct in de gaten dat de velgen + banden van de eerste Corrado van het voorgaande jaar eronder zaten. Dat had ik vanwege het profiel gedaan 😀
Reply With Quote