View Single Post
  #68  
Old 27-10-2020, 17:38
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

Quote:
Originally Posted by VeeDubber
De meeste DC laadpalen kunnen tot 1000V leveren, je BMS regelt dit dan in samenspraak met je VCCU (Vehicle Charging Control Unit) terug naar het voltage wat je auto nodig heeft. De 2e stekker welke je toont is de "Type 2" stekker, welke ook gewoon onder CCS valt, degene op het eerste plaatje is de zogenoemde "Combo 2" welke een type 2 AC en een DC met elkaar combineert.

Ook de print verraad CCS; CP, PP & PE zijn namelijk de aansluitingen welke via CCS benut worden om te kunnen communiceren tussen laadpaal en voertuig. Wie is de fabrikant van dit printje? Ik neem aan dat je deze ook gaat gebruiken?

En sorry voor het hoge nerd-gehalte hierboven Het is voor mij mijn dagelijkse business.


Hah, zo zie je maar weer, ik was te snel met conclusies...

Ik zie het inderdaad:

Quote:
Het CCS is gebaseerd op een open en universele standaard, en kan laden tot een maximaal vermogen van 43 kilowatt (kW) via wisselstroom, en maximaal 350 kW via gelijkstroom. In het CCS is ook voorzien in communicatie tussen de oplader en het voertuig.[2] In het Combined Charging System worden alle bestaande laadmethodes ondersteund: één-fase AC laden, drie-fase snelladen, DC laden of DC snelladen.


Waar ik werk doen wij vrij weinig tot niets aan systeemintegratie, ik heb nagenoeg geen ervaring met het grote geheel, zo als laders etc. Interessant, dat je dat wel doet!

Het printje komt van mijn collega. Hij is half-zelfstandig, en heeft allerlei kleine ontwikkelingetjes die hij vanuit zijn ZZP-igheid verkoopt. BMS komt ook van hem. Hij heeft ook de accublokken gelast, daar heeft hij een speciale lasrobot voor ontwikkeld. In tegenstelling tot wat je op YouTube ziet, wordt het koper contactloos tegen de cellen gelast, met pulsboog.
__________________
Met vriendelijke roet,

Evgeniy
Reply With Quote