View Single Post
  #67  
Old 27-10-2020, 12:31
MK2_TDI MK2_TDI is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2019
Posts: 79
Default

De Golf 3 krijgt enkel een Type 2 aansluiting. Wij gaan dit plaatje gebruiken op onze Type 2 stekker. Hier communiceert hij via CP, PP en PE (in dit geval volgens mij zelfs alleen CP en PE).

De print zal alleen aan de laadpaal laten weten dat er een auto is verbonden met de paal, en dat er in dit geval met 16A geladen wenst te worden, dus bijvoorbeeld niet met 32A of iets dergelijks. In realiteit gaan we iets minder dan 16A trekken, omdat we met 9.75kW gaan laden. We gaan dus niet de volle 11kW benutten. Zo ver ik na heb kunnen gaan moet dat voor de werking niet uitmaken.

Het printje welke met de laadpaal communiceert staat hierin dus ook volledig los van de daadwerkelijke onboard-laders. Hierdoor kunnen we een 16A krachtstroomstekker aan een Type 2 kabel plaatsen en zonder verdere tussenkomst van een Aliexpress kastje ( ) opladen aan 3 fasen.

EDIT:

In principe is het dus zo dat we geen DC snelladen gaan toepassen omdat de techniek ervoor veel te ingewikkeld is;
De communicatie tussen auto en laadpaal is veel ingewikkelder dan bij de meest simpele communicatie oplossing bij AC laden (PWM over CP). Ik heb me dus ook niet verder verdiept over de DC laadtechniek welke in de auto moet zitten, en tot in hoeverre de laadpaal zijn laadspanning aanpast. Ze gaan bijvoorbeeld wel tot maximaal 850 volt, maar ik heb geen idee wat de laagst mogelijke spanning bedraagt.

Bovendien ben ik van mening dat ik aan 9.75kW in veruit de meeste gevallen wel voldoende ga hebben.

Verder ben ik wel geïnteresseerd in de verdere techniek achter DC snelladen, dus als je daar meer over weet lees ik graag mee.
Reply With Quote