Thread: fcapri's golf 2
View Single Post
  #1  
Old 11-04-2019, 10:17
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default fcapri's golf 2

met 536 000km op de klok is mijn golf helaas aan zijn einde gekomen en hierdoor werden wat plannen veranderd. sommigen zullen hem waarschijnlijk nog herkennen:

het was niet de properste, het was gewoon een daily driver


en hij was natuurlijk gekend door zijn uniek digitaal dashboard. helaas werd het gesloopt bij afbraak van de golf.



rip golfke, heeft me 9jaar goed gediend.

de golf had met de jaren buiten staan natuurlijk wat littekens opgelopen, en ook 3x schade gereden (goed uitbetaald geweest door de verzekering ).
daarom had ik in de jaren al een 2de golf gekocht. een 1.3 uit 1991. doordat de oldtimerleeftijd ging veranderen, heb ik dit ding spotgoedkoop kunnen aanschaffen. het was de donorkas om de golf diesel rijdend te houden (ging de kas swappen en een golf 3 1.9D erin leggen). met de jacht op diesels is dit in belgie een nogo.

hierdoor is die gezonde golf 2 in de hangaar verdwenen (de linkse van de 2. de rechtse is gesloopt nu)



iemand die weet welk interieur dit is?









de plannen nu: we gaan die 2de golf in orde zetten en op oldtimerplaten keuren in belgie. de motor gaan we aanpakken, de grille eventueel vervangen door die van de gesloopte.

en terwijl we dan toch bezig zijn, maar direct iets speciaals gemaakt. hoofdsteunen op de achterbank . niet echt uniek, maar wel met dit soort stof.



in dit topic zal dus alle vervolg komen van de golf als oldtimer ipv daily driver. daily rijd ik een volvo op LPG nu
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote