View Single Post
  #5  
Old 27-05-2020, 21:00
slinecab's Avatar
slinecab slinecab is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 74
Default

Nou ik heb van alles gemeten vandaag, maar ben nog niet veel wijzer geworden. Het groot licht doet het btw weer! Snap er geen zak van.
Allereerst zakt de boordspanning aardig als de verlichting aan gaat; 0,5-1V bij draaiende motor. Heb het afgelezen op de voltmeter die ik in de console heb zitten. Preciezer heb ik het niet meer gemeten.
Ik heb in ieder geval wel gemeten:
Multimeter massa direct op accu
  • Ingang lichtschakelaar: 30 12V
  • Uitgang grootlicht lichtschakelaar: 56 (?, kon 15 niet vinden) 10,1V (grootlicht) 10,8V (dimlicht)
    56 is de niet zo fris uitziende, half gesmolten hoek van de connector (dit is trouwens niet nieuw, heb er tot nu alleen geen aandacht aan geschonken).

Stekkers achter op zekeringkast:
  • High beam output (white): B22 9,6V
  • High beam right (white): C16 9,06V (lamp 8,70V)
  • High beam left (white/black): C17 9,22V (lamp 9,02V)
  • Tail light left (gray/black): E09 11,11V (11,03V lamp)
  • Tail light right (gray/red): E18 10,6V (10,12V lamp)

Dit is nog een foto van de massapunten die ik allemaal netjes heb gemaakt naast de zekeringkast:



Is er toevallig ook nog iets wat ik met de tellerbak zelf kan of in de kabeboom hiervan (indicatielampje grootlicht brand ook heel zwak)? Op het eerste hoog zie ik niks geks en geen corrosie:



Dat is zover ik gekomen ben vanavond, met inmiddels het dashboard weer volledig uit elkaar.

Iemand een idee hoe nu verder, of waar ik nog meer meten/iets proberen kan? Stomme is natuurlijk dat het licht het nu wel weer doet, maar ergens moet er een probleem zitten...
Reply With Quote