View Single Post
  #2  
Old 26-05-2020, 20:48
slinecab's Avatar
slinecab slinecab is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 74
Default

Help!

Nou ik ben deze avond weer eens verder gegaan met zoeken en naast de zekeringkast heb ik alle massapunten op de 2 kransjes schoongemaakt en weer aangesloten. Ben ook nog eens alle zekeringen nagelopen en zekering 9 (groot licht rechts) zag er vreemd uit, alsof die eens heet was geworden. Die iig vervangen voor een frisse.
Helaas leverde dit niet het beoogde resultaat. Vervolgens ben ik het voltage gaan meten op de 2 plekken waar ik problemen ondervind.

1: Grootlicht rechts vs links: rechts en links meet ik ong. 0,10V als dimlicht aan staat, zodra ik groot licht aanzet gaat links naar 11,33V en rechts naar 0,01V.

2: Achterlichten: links meet ik 11,33V en rechts 8,43V (bovendien klapt die soms zomaar uit en aan!). --> ook hier massa opgefrist, zijn 2 kabels naar zelfde punt.

Na zoeken in deze pdf van Cabby Info ben ik er eindelijk wel achter in welke van de kabelbomen de verlichting zit:
Van de tabellen vanaf pag. 10:
  • Grootlicht: B22, C16 (rechts) & C17 (links); zekering 9 (rechts) & 10 (links)
  • Achterlichten: C04, E09 (links), C14, E18 (rechts), E ; zekering 7 (links) & 8 (rechts)

Maarja heel erg veel wijzer ben ik hier niet van geworden en zit even een beetje met de handen in het haar. Wie kan mij op weg helpen? Moet ik dit in een (andere) massa achter de klokken/dashboard zoeken, een kabelbreuk of nog iets anders? Ik weet het effe niet meer...

Heel erg bedankt voor degene die me weer wat verder kan helpen!
Reply With Quote