View Single Post
  #2347  
Old 18-02-2018, 17:28
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

Quote:
Originally Posted by yuli
Wat ik heb gedaan voor het gat van bobine bij mijn ABF kop.

Goedkope (orginele) verdeler op de kop getikt (mag defect zijn). Helemaal gestript tot op de alluminium behuizing. De behuizing ingekort met scherp slijpschijfje (ik had ruimte gebrek op die positie plus is mooier afgewerkt). Gat van het asje dicht gemaakt kan met twee vulringen en een boutje. Orginele nieuwe O-ring en gemonteerd. Zit dus volledig orgineel dicht met olie keering.

Later ga ik dit nog is een keer doen als ik wil upgraden naar full sequentieel. Dan komt er een tandwieltje op om een nokkenas-sensor te plaaten.


Dat is misschien ook nog wel een goed idee inderdaad, om die dan als basis te gebruiken en dan er iets op te maken om de bobine te kunnen plaatsen.

En een kleine maar mooie update:
De motor hangt in de auto!
Ik heb alleen helaas wat snelle telefoon-fototjes.
Eerst even de bak ertegen aan:




En een half uurtje later, hoppa!




En omdat het zonder filter nog veel mooier is:








Het past allemaal maar net (niet) met de motorkap:



Hier zie je dat de peilstok de motorkap raakt. Dat vermoeden had ik al maar is niet echt een probleem want zo in te korten. Het luchtfilter zit ook heel krap op de motorkap, maar ik heb de motor nog iets kunnen kantelen waardoor het iets meer ruimte kreeg, en de motorkap hangt iets door wat nu ook al iets is verholpen. Ik denk dat ik op de plek van het middelste bevestigingspunt van het filter (hoogste punt) Een soort rubbertje onderop de motorkap ga plakken, zodat als het elkaar mocht raken, er niks beschadigd:



Plaat je ter afsluiting :

Reply With Quote