View Single Post
  #5  
Old 03-08-2016, 11:29
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by kozmk12
Vandaag maar wat tijd met de vriendin doorbrengen.. Morge begin ik eraan.
Het moet ergens aan de bekabeling vooraan zitten of een massakabel slecht contact.want ik heb de hoofremcilinder vervangen en sinds toen is het begonnen.
Daarvoor reed hij nog normaal. Ik hoop het snel te vinden want anders is de intresse om de wagen nog verder af te werken ver zoek

Een slecht contact van een massapunt kan inderdaad ook, eentje waar een serieuze overgangsweerstand in zit. Die zal dan de stroom beperken waardoor alles minder goed werkt. Gezien de verscheidenheid van de problemen zal dit dan in de verbinding tussen de carrosserie en de minpool van de accu moeten zitten.

Zelfde logica is toepasbaar op de plus zijde, en dan zal die weerstand ergens in je lijn 15 moeten zitten (de geschakelde plus). Denk dan aan kabelbreuken en dergelijke. Ook hier weer is de locatie van de onderdelen die niet goed werken zo uiteenlopend dat het waarschijnlijk tussen de + pool van de accu en de zekeringkast zit.

En zoals ik al zei, meet je batterijspanning voor je begint. Onder belasting best, dus met een aantal verbruikers op en liefst terwijl hij draait. Die zou niet onder de 12v mogen gaan.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote