View Single Post
  #27  
Old 24-06-2020, 23:32
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by -spyrock-
De hall gever heb ik nooit getest. Maar kan dit echt een oorzaak zijn? Als een hall senor niet werkt heb je toch helemaal geen vonk en zou je dus heel andere problemen opmerken. Heb ik het mis?

Of je dan helemaal geen vonk hebt kan ik niet met zekerheid zeggen, maar lijkt me dat de motor dan gewoon op de basisafstelling draait en niet zal vervroegen/verlaten.

Dat terzijde, er zijn nog een aantal schadeniveaus tussen werken en stuk zijn. De sensor kan onnauwkeurige waardes geven, of maar de helft van de tijd werken, enz.

Ik rij met een PL motor en had daar ook een probleem waarbij de motor bij lagere toerentallen echt hard begon te schommelen, merkteken schommelde dan natuurlijk ook heen en weer. Bij liep de motor wel echt slecht, en stationair aan 1500 toeren minimum, zijn dus andere symptomen als wat jij hebt. Bleek bij mij uiteindelijk de ontstekingsmodule te zijn die stuk was. Wat ik hiermee wil zeggen: ik zou eens beginnen de elektronica na te meten. Als je de Bentley boek hebt staan hier trouwens een heleboel meettesten in voor de ontsteking. Je kan nog een lektest doen maar naar mijn mening gaat een vacuumlek, dat zo klein is dat je het niet vindt met een rooktest, niet zo een invloed hebben op de motorgedrag.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote