View Single Post
  #50  
Old 15-05-2016, 18:34
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Wink

snap het stukje gekopieerde tekst niet goed..
dat het een GTI met een D-E in het chassisnummer moet zijn ...is logisch..(modeljaar 83/84)..
maar dan hoeft het geen Pirelli te zijn..kan net zo goed een gewone zijn..het zijn de optiecodes in het onderhoudsboek en op de sticker tegen de achterwand waardoor je het zeker weet..
er zijn zoveel dingen hierover al geschreven ,door zoveel mensen..
zo zou een schuifdak origineel Pirelli zijn..(not)..de 15 inch wielen een optie (not)..groen getint glas er altijd in zitten (not.. was optie,kostte echter niks meer)en weet ik wat nog meer
de Helios kleurige GTI ,is de enige Pirelli die enkel als W65 leverbaar was..de andere kleuren konden ook 'gewone' GTI's zijn..
de w64 was ook leverbaar in meerdere (porsche)kleuren zoals kupfer ,platin ,oak,antrazit,zilver..maar nooit in het wit ,rood,zwart of lhasa...in de laatste 3 kleuren was het een 'gewone' GTI..met alle kunstof in het zwart..
ik heb het hier puur over de duitse markt..andere landen hadden weer andere opties
ik weet ook niet in hoeverre je toen kon gaan in een normale GTI volhangen met optie om aan Pirelli specs te komen..
zoals de wielen ,het stuur,de grille,de rechterbuitenspiegel ..maar ik denk dat wanneer je genoeg betaalde en eventueel een Audi 80 Coupe of dergelijks wilde inruilen je het wel voor elkaar gekregen had..
in de UK had je de 'Campaign'..eigenlijk ook een Pirelli maar nooit met meegespoten kunstof delen..ook waren de kleuren beperkter in keuze..
er stond ooit een kupfer kleurige op Autotrader met rechts stuur..moet zeker zo gespoten zijn of anders een one off...anders gaat het hem niet worden..evenals een platin kleurige....
affijn ...de optiecodes en misschien het chassisnummer zijn het enige wat uitsluitsel kan geven..
al zie ik soms certificaten van Wolfsburg zelf..dat ik denk 'dat meen je niet?'..
rijden doet een Pirelli gewoon hetzelfde als een normale GTI,dus dat maakt niet uit..
er worden soms ook 82er 1600's aangeboden op Ebay.de als PiGo..voor 'sonderpreis'...dus daar zal het verschil ziten waarschijnlijk.,de naam/status.
Reply With Quote