View Single Post
  #37  
Old 19-11-2015, 21:12
Wouter42's Avatar
Wouter42 Wouter42 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 1,504
Default

Goed, sinds een aantal weken dus een Golf 4 GTI in mijn bezit. Heb deze zelf uit Duitsland gehaald.

Moeten nog genoeg dingen aan gebeuren, maar dat is met iedere auto. Momenteel beschikt mijn auto over:
- 3 inch downpipe, rest is 2,5 inch RVS.
- H&R verlagingsveren.

Sinds aanschaf heb ik mijn eigen Sony radio erin gezet, en heb ik een Forge Divertervalve gekocht. Klinkt best leuk moet ik zeggen!




Verder ook vast een setje wielen aangeschaft, 17 inch OZ Ultraleggera in 5x112. Moeten nog opgeknapt worden, maar daar heb ik mooi de tijd voor in de winter.




Ben inmiddels ook op wat minpuntjes gestuit, zo maakt mijn startmotor sinds kort herrie en zijn de rubbers van mijn stabilisatiestang versleten. Daardoor en door het verlagen raakt mijn stabilisatiestang nu mijn aandrijfas, dus tijd om een V6 stabilisatiestang te monteren. Van de week eventjes zo'n stang ophalen in f*cking Friesland.

Met deze auto wat meer plannen voor de buitenkant dan met de vorige;
- V6 lip voor + achter
- Achterklep spoiler
- Respray

Verder wil ik ook veel interieur dingen gaan vervangen, zo heeft mijn Golf bijvoorbeeld een 'houten' pook, asbak en bekerhouder klepje. Pook zit los en moet sowieso vervangen worden, dus daarom trek ik nu meteen alles eruit en zet ik net zwart spul ervoor terug. Tevens zijn er ook zwarte logo's en een complete deurgrepenset (binnenkant) onderweg, gezien het paneeltje van mijn elektrische ramen erg lelijk is geworden. Verder gaat dit met het interieur gebeuren:
- Stoelen opnieuw bekleden
- Nieuwe kappen rond het stuur
- Dashboard frame bij radio etc. vervangen
- Nieuwe tellerbak
- MFA en Cruise Control

Ergens in December laat ik 'm chippen bij VagTechniek in Nuenen. Mijn pa en oom zijn daar ook geweest en zijn daar goed over te spreken, dus breng ik mijn GTI daar ook heen. Zal een standaard tuning worden die 30 pk extra zal geven.

Over een jaartje zal ik wat grondigere updates aan de auto gaan doen, zoals:
- Motor revisie
- Bak revisie
- K04 turbo
- FMIC
- Cold Air Intake
- Maat chiptuning

Zal dan richting de 300 pk gaan, lijkt me wel leuk.

Komende zaterdag wordt de auto grondig gepolijst en in de was gezet, daarna zal ik wat meer foto's plaatsen!
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15
Project: VW Golf 1.8t GTI '99
Reply With Quote