Thread: Aanschaf laptop
View Single Post
  #17  
Old 04-09-2010, 22:35
Martinus Martinus is offline
Forum regular
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 63
Default

hoewel je er niet vanuit moet gaan is de DOA regeling (dead on arrival) van een hoop fabrikanten ook interessant om te weten. Acer heeft deze niet, gaat er iets defect wordt hij hoe dan ook gerepareerd, ben je hem gemiddeld 4 tot 6 weken kwijt. HP doet de eerste maand niet zo moeilijk daarna wordt de laptop ook gerepareerd. Ik heb zelf een (zakelijke) Dell waardoor deze niet voorzien is van allerlei spellen en extra software, waar Acer, toshiba, hp en Asus erg sterk in zijn. Van consumenten laptops ben ik zelf tevreden over MSI / Asus / Dell / HP waarbij Dell en MSI een goede DOA regeling hebben (waar je natuurlijk geen gebruik van hoopt te maken).

Hou bij je aanschaf ook Tweakers in de gaten soms kan hij bij een andere winkel (veel) goedkoper zijn.

veel laptops worden standaard geleverd met een proefversie van een virusscanner als McAfee of Norton, wanneer je deze niet gaat gebruiken (zou ik tenminste niet adviseren) zorg dan dat je ze niet verwijderd via het configuratiescherm maar met de nodige removal tools, anders blijven er sporen aanwezig:
Norton: http://www.symantec.com/norton/supp...3834EN&ln=en_US
McAfee: http://service.mcafee.com/FAQDocument.aspx?id=TS100507

Het computerbedrijf waar ik werk levert zijn eigen gebouwde systemen uit met Microsoft Security Essentials, omdat dit prima samenwerkt in combinatie met Windows 7 (kaspersky leverde problemen op)

500,- is een moo startbedrag, maar verwacht niet het neusje van de zalm. je zou er een prima i3 of een redelijke i5 mee kunnen kopen, maar voor een 100,- of 150,- zou je eens stuk beter kunnen kopen.

staar je niet blind op de grootte van een harde schijf, koop liever een externe schijf erbij, veel veiliger voor je bestanden indien een herinstallatie nodig is.

succes met de zoektocht!
__________________
German Hippie

Goedkoop / Betrouwbaar / Snel
je kunt er altijd maar 2 kiezen...
Reply With Quote