View Single Post
  #56  
Old 22-08-2010, 11:19
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Hieronder zal ik de bouw van een 16v spruitstuk + carbset in beeld brengen.

Omdat het hier gaat om een spruitstuk + carbs.
Raadpleeg ik al tijdens de communicatie met de potentiƫle koper mijn carb-toeleverancier om te kijken of hij geschikte sets heeft liggen.
Meestal heeft hij meerdere sets liggen en biedt mij dan de beste optie aan. Dwz. bouwjaar, type en extra onderdelen zoals originele rubbers, klemmen etc.
Meestal laat ik dan twee of drie sets apart leggen.
Mocht het tot een deal komen met de koper en ik een voorschot van de totaalprijs heb ontvangen bestel ik de door de koper gekozen set.
Deze wordt kompleet in losse onderdelen bij mij afgeleverd (vaak met een nieuwe set schroeven, boutjes en moeren) zo weet ik zeker dat alle delen die ik krijg aangeleverd in goede staat verkeren. dwz. geen verdroogde rubbers en membranen.
Ondanks dat ik alles al redelijk schoon ontvang, ontvet ik alsnog alle delen en maak het huis van de carbs zo goed mogelijk schoon. (Er blijft altijd wel wat in de scherpe hoekjes zitten)
Tot slot bouw ik de carbs samen en smeer ik de set door.




Het spruitstuk.
Tijdens het definitief bestellen van de carbs mail ik ook een snijtekening met materiaal en specificaties naar het bedrijf bij mij in de beurt die mijn voetplaten uitsnijd. Omdat ze het daar af en toe best druk kunnen hebben is de levertijd ongeveer een week. Meestal is de voetplaat precies klaar als de ik carbs in elkaar heb gezet. De productietijd van de voetplaat is ongeveer 19 minuten.

Zie hieronder de RVS voetplaat op een ABF-kop. Ik heb meerdere koppen liggen om alles op pas te maken, zodat ik precies goed uitkom en niet achteraf te horen krijg dat het totaal niet past omdat bijv. het klepdeksel in de weg zit.




Als ik de voetplaat thuis heb liggen en heb nabewerkt (scherpe randen)
bestel ik het materiaal voor de runners.
Thuis heb ik wel voorraad maar deze vul ik per bestelling weer aan.

Ik zal de komende dagen het verdere verloop van de bouw van het spruitstuk hier posten.

Gr, Pim
Reply With Quote