Thread: Trekt wild op ?
View Single Post
  #14  
Old 16-04-2009, 12:01
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Quote:
Originally Posted by G-eert-40
hebben die g40's zowieso allemaal last van, dat ze erg zenuwachtig zijn op volgas.


Mwaoh.. die van mij heeft weinig last van torque steer..

Maar goed: Wat is de oorzaak?

Trekken of/en stijgeren: Bij volgas optrekken 'rukt' de voorwiel ophanging flink aan de auto:
Aangedreven wieltje zegt tegen de koets: "Kom nou eens van je plek, ik ben al zeker een centimeter vooruit!"

Koets zegt: "Ja, ja rustig, ik sta nog een beetje stil te staan hiero!"


De mediator in deze ruzie: De rubbers in je ophanging en alle punten waar er rek/beweging zit in de voortrein (voorwielaandrijver).

Mediator zegt: "Rie-leks man! Ik ben Flex man!"

Bij al dat geweld veranderd de sporing en trekt het ene wiel soms wat harder dan het ander één kant uit. Het is dus zeker niet een zaak van "grip/geen grip". Persoonlijk had ik er last van bij mijn two-tone polo'tje ( ter ziele ) (122Nm koppel) en veel minder met m'n Giesel ( 126Nm koppel ) terwijl de ophanging van de ene auto naar de ander is overgezet.

Er HOEFT dus niet iets mis te zijn, maar als de ophangingsrubbers standaard (en wat ouder) zijn, en de uitlijn-boer niet verder keek dan je spoorstang lang is, dan zou je het met nieuwe rubbers en een goede uitlijning moeten kunnen verminderen dan wel laten verdwijnen.

Tip 2:
Als de auto (bij een Polo in iedergeval ) stevig wordt verlaagd, verslechterd het caster (naloop) vaak, waardoor de auto sowieso veel nerveuzer reageert. Bij jouw Golf toevallig ook?
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
Reply With Quote