View Single Post
  #15  
Old 22-12-2008, 20:34
raf_construct's Avatar
raf_construct raf_construct is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 133
Default

Ik kan me geen enkele golf 3 TD herinneren die met de eerste versnellingsbak meer dan 300.000 heeft gereden. Ik zeg niet dat het niet kan, maar ik ken er zat die twee keer een bak hebben moeten wisselen.

Ikzelf heb in elk geval genoeg stilgestaan om tot verstand te komen.
Eerste keer een FF versnellingsbak in de soep, niet lang daarna een pas gereviseerde 4T. Dit zijn beide turbodiesel bakken met de langste 020 verhoudingen, vergelijkbaar met de golf 3 TD bak. In tussentijd ook een nieuwe koppelingsset kapotgelopen, en nog eentje nat door een keering van de bak.

ik rij trouwens steeds vrij normaal denk ik zo. Gaan scheuren doe je eenmaal niet met een auto die je van niets hebt opgebouwd.
Wat ik leuk vind aan de AAZ is om op lage toeren te rijden. En dat lijkt nu net het probleem heb ik ondervonden.

De 020 bakken en koppelingen kunnen geen koppel aan op lage toeren. De kleine AAZ turbo's in samenwerking met de 1900 lange slag motor zorgen voor te veel koppel onder 2500 toeren. Als je dan vaker aanhangers gaat trekken Heb je al heel gauw een verbrande koppeling of een defecte bak.

De TDI versnellingsbakken zijn speciaal gebouwd om het koppel op lage toeren wel aan te kunnen. Sinds de ombouw heb ik dan ook geen problemen meer, ook niet met gewicht in de bak .
__________________
'88 Caddy 1.9TD
Reply With Quote