View Single Post
  #11  
Old 15-11-2008, 11:49
variejantje's Avatar
variejantje variejantje is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 433
Default

Ja is makkelijk stevo10, ik heb destijds van die naafdekseltjes van een polo gehaald, de klikbeugeltjes eraf geflexed, en toen op de van alle beugeltjes ontdane bora doppen geschroefd, ( heeft een buisje aan de achterkant van de dop op exact afstand steek 100 (4 OF 5 GAATS MAAKT DUS NIET UIT) omdat de rand van de dop toch enigzins in de wang van de band sleet heb ik als extra nog tyribs gebruikt vlakbij het hart van de dop door de originele gaatjes (dus niet aan de buitenrand). Overigens heb ik de tyrib eerst door de stalen velg gedaan, het lange uiteinde (4x door de dop, en een afgeknipt sluitinkje er op gerits (zie zwarte puntjes rondom vw embleem) Gebruik de zoekfunctie eens, ik geloof dat AAL de topicstarter is. Hierdoor heb je ze mooi gecentreerd op de velg zitten. Op het vw forum staat i.i.g een how to: hoe een 16 ich dop op een kleinere velg met veel foto's en aanvullingen.

Site is dd 15 nov uit de lucht, maar hier is de link voor als ie het ooit weer doet
:
http://www.vwforum.nl/modules.php?n...ewtopic&t=38235


Let op andere veelal nieuwere doppen werkt niet zo, ook heb ik later andere staaltjes gehad (renault) met een andere velgdiepte, waardoor ze ook niet meer pasten.

Deze dop ging het om:



Reply With Quote