Thread: My First Bug
View Single Post
  #17  
Old 25-07-2007, 22:54
Rookie's Avatar
Rookie Rookie is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 15
Send a message via AIM to Rookie
Default

Vandaag eens goed nagedacht wat ik met de kever ga doen. Na wat overleg met mijn vriend Nas, ben ik tot het plan gekomen om de kever nu zo goed mogelijk te repareren. Alle rotte plekken dicht lassen en hem helemaal te rollen.(hij was al gerold) Zo hoop ik nog een jaar of 3 te kunnen rijden om dan tegen die tijd een volledige body lift restauratie te doen. Kan ik in de tussentijd nog ervaring opdoen en sparen natuurlijk.

Heb vandaag de voorste wielkasten eraf gehaald. Linker is te rot om terug te hangen, rechter kan ik nog wel oplappen. Verder de nodige plekken tegen gekomen maar dat vind ik lang niet meer zo erg als aan het begin van het project. De oude tectyl ging er met een staalborstel goed af, en vervolgens met de lamellenschijf de roesplekken.

Nog wel een vraag voor de expert: ik behandel de roestplekken met een primer, is het verstandig om vervolgens (na evt laswerk) de hele wielkast in de tectyl te zetten, of om er overheen te rollen en het daar bij te laten?

Groeten,
Frank.






__________________
T3 air cooled 1982
Kever 1302 1971
Reply With Quote