View Single Post
  #49  
Old 05-10-2005, 18:08
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Talking

Quote:
Originally Posted by erwin 944
heeft er al iemand aan gedacht de stand van de klep in de aanzuigbuis(boven het luchtfilter) te kontroleren(deze regelt de ingespoten brandstof bij gas geven), deze kan nml iets te laag zitten en kan als gevolg geven dat de motor de neiging heeft af te slaan aan een stoplicht ,leg deze mooi horizontaal (dit kan door het veertje dat er onder zit iets te verplooien), kijk ook eens of je co gehalte niet te laag staat
de koudstartsproeier werkt alleen tijdens het starten van een koude motor , en als je motor koud een verhoogd stationair toerental heeft en daarna naar normaal terugkeerd werkt ook de axtraluchtschuif

erwin

ps: verstuiver houders heb ik nooit moeten vervangen op mijn EG motor (op geen enkele motor trouwens)


De luchtklep in de aanzuigbuis stel je niet door hem horizontaal te houden, maar die stel je af me speciaal gereedschap, de afstelling van Co en dat soort zaken gebeurt met een stelschroef die de regelschuif in de spinnenkop afstelt ...tov de stand van de luchtschuif

En het grappige is dat als je valse lucht aan zuigt door bijv een lekkende verstuiver afdichting gaat de schuif anders staan...want er komt daar dan minder lucht door, en word het mengsel te arm waardoor de motor nijgt af te slaan ....terwijl de rest normaal kan reageren
Reply With Quote