View Single Post
  #4  
Old 12-01-2024, 19:26
Tweedehands Tweedehands is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2019
Posts: 13
Smile Opgelost!

Het goede nieuws is: Opgelost.
Ik zal even mijn bevindingen uit de doeken doen:
Na het vervangen van de sensor werd het in eerste instantie alleen maar slechter en ik had besloten dat ik eerst maar beter naar die stekker moest gaan kijken omdat door het gefriemel eraan met vervangen van de sensor een eventuele draadbreuk kon zijn verergerd. Naar de sloop geweest om een stekker uit een andere VW te knippen en gewacht op een beetje droog weer.
@ Veedubber: Intussen nog wel even de meetwaarden van de sensors bekeken inderdaad en dat was inderdaad iets van -43 C voor de G62 geloof ik en die andere iets van 0 C ofzo maar het was 10 of 12 graden op dat moment dus daar was wel wat mis.
Ik helemaal voorbereid op te gaan proberen daar tussen het schutbord en het blok er een nieuwe stekker aan te gaan prutsen. Haal de oude sensor eruit en met dat ik de stekker eraf trek zie ik daarbinnen twee pootjes van die sensor omgebogen plat onderin zitten. Die waren dus niet helemaar lekker recht voor de stekker gekomen en met het erop duwen van de stekker omgebogen.
Daar heb je dus een punt Skinnmeister! Het was in dit geval een Febi sensor omdat ze bij de shop net even geen Hella hadden liggen. Ik dus meteen weer naar de winkel en deze keer wel met een Hella terug naar huis. Die Febi is als sensor misschien niet slecht, volgens mij valt het als merk wel mee, maar ik kon wel duidelijk zien dat bij de Hella de pootjes beduidend dikker zijn.
Hoe dan ook ; daarna was het eigenlijk meteen opgelost, logisch natuurlijk. Maar ik blij dat ik niet die stekker hoefde te vervangen.
Ik heb nog niet weer uitgelezen maar het feit dat de temperatuurmeter het weer doet en de motor goed loopt zegt genoeg
__________________
Passat 3B6 2.0 20V
Reply With Quote