View Single Post
  #206  
Old 08-07-2021, 06:11
racecees racecees is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 329
Default

Hallo lezers,

Afgelopen zaterdag was het dan zover, de eerste kilometers afgelegd met de nieuwe modificatie
Ik schat dat we zo'n 5 kilometer hebben gereden om het autotune programma van Maxxecu uit te voeren.
Het werkt fantastisch, dat autotune.
De auto rijdt op zich goed maar ik zal nog wel wat moeten afstellen aan de voorwielophanging want boven een bepaalde snelheid gaat de kever als een dweil over de weg.
Bij ongeveer 4000 tpm gaat de motor "on cam", dan komt er echt porrie los met een geweldige duw in de rug, heerlijk!
Na een run naar de 3e versnelling ging het dynamo lampje branden wat wel vaker gebeurde met de oude set-up, een teken dat de v-snaar er vanaf was.
Maar omdat ik de motorkap nog niet had geplaatst was de v-snaar niet meer terug te vinden
Nadat de motor wat was afgekoeld zijn we rustig naar huis gereden.
Voordat ik ga fine-tunen op de testbank wil ik het probleem met de v-snaar oplossen door een set te plaatsen met een spanner erbij.
Heeft iemand een idee waar ik die kan bestellen?
Ik wil dan een +/- 14,5 cm krukaspoulie passend op een T1 blok met porsche koeling.
Nu heb ik een 17,5 cm poulie, die is te groot waardoor de koelvin veel teveel toeren maakt en dus ook veel pk's kost.
Ook zal ik vragen hoeveel toeren het blok mag maken, want op de afgestelde 7500 tpm heb je het idee dat er nog wel meer in zit.
Ik zal proberen binnenkort een filmpje te posten maar ik heb nog steeds chronisch tijdgebrek
Als iemand een tip heeft voor de v-snaar spanner dan hou ik me aanbevolen!
Alvast bedankt.

Gr. Cees
Reply With Quote