View Single Post
  #1  
Old 21-05-2016, 18:44
donna donna is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 10
Default flikkerend waarschuwinglampje temperatuur

Start ik mijn golfje (2Hmotor van '91) terug op na de winter, blijft het waarschuwinglampje achter de temperatuurnaald constant flikkeren.

Het koelcircuit is in orde (thermostaat vervangen + zwarte sensor vervangen omdat de motor warmer aangaf dan normaal, maar dit lag aan de zwarte sensor die foutief was)

Maar het waarschuwingslampje blijft flikkeren. Wat activeert het lampje?:
- te hoge motortemperatuur (maar welke sensor dan?, als ik de stekker uit de zwarte tempsensor uittrek valt de meternaald helemaal links naar koude motor, maar lampje blijft flikkeren)
- laag niveau in het koelvloeistofreservoir. (Maar er zit geen sensor in het reservoir. Mogelijk reservoir vervangen in het verleden en de sensorkabel los laten hangen of doorgeknipt? Ik weet niet waar deze kabels te zoeken, als iemand een hint heeft of een foto/beschrijving heeft van waar deze kabels in de kabelboom gaan zou dat handig zijn).
- Andere?

Ik belde met iemand die vroeger in de VAG garage werkte. De man vertelde me dat deze meters in het instrumentenpaneel nogal eens stuk gaan. Daarop heb ik het instrumentpaneel uitgebouwd. Amaai, toch wel wat werk, voorzichtig om niets stuk te doen.
Het instrumentpaneel met de meters lijkt me zo goed als in elkaar gegoten en ik heb me er verder niet meer aan gewaagd. Eerst wil ik te weten komen welke sensoren dit flikkerlichtje aktiveren, dat lijkt me makkelijker en minder risico om wat stuk te doen.

Dus vandaag flikkert het lampje 15 seconden bij opzetten van het contact en ging daarna mooi uit zoals het hoort. Als de motor wat warmer werd (naald op 1/4 van de temperatuurschaal), begon het lampje terug te flikkeren. Daarop verwijder ik de stekker op de zwarte sensor, naald gaat naar "koud" , lampje blijft flikkeren).

Het lampje heeft precies kuren, maar ik wil eerst checken wat het lampje activeert vooralleer ik het instrumentenpaneel demonteer
Reply With Quote