View Single Post
  #20  
Old 06-06-2015, 14:53
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

Hmm.. Het lijkt er toch op dat de nieuwe thermostaat gewoon open blijft staan of niet helemaal goed sluit. Had laatst het hele systeem doorgespoeld en er kwam totaal geen zooi uit of iets dergelijks.

Wat ik wel raar vond: Bij de slang vanuit de thermostaat darm kwam er ook direct water uit tijdens het spoelen, oftewel hij staat gewoon open..

Zowel de oude en nieuwe thermostaat getest en deze bleven gewoon dicht en opende netjes in de pan. Misschien dat het o rubber niet helemaal lekker zit waardoor die de rand omhoog duwt.. Maar kan ik mij bijna niet voorstellen. (Andersom monteren past sowieso niet geloof ik)

Verder viel mij laatst op dat de wagen slechter startte.. Toen heb ik de LMM eraf genomen + K & N filter en zag ik dat de boutjes van de pakking tussen de LMM en het filter (kurk geloof ik) best los zat vast gedraaid. Deze weer wat strakker gezet + de LMM schoongemaakt met een klein beetje remmenreiniger. De wagen start nu weer in 1x en het lijkt alsof hij ook weer wat meer vermogen heeft.

Kan het zijn dat ik een piepje hoor vanuit de LMM? Zodra ik gas geef hoor ik een klein 'fluitend' piepje alsof je remschijven heel lichtjes aanlopen op de rand. Dan heb ik het dus over gas geven tijdens het rijden zelf (hij heeft het soms wel en soms niet, ook al voordat ik de boel had schoongemaakt) Zou dit het begin kunnen zijn van een defecte LMM? Misschien dat iemand anders hierover kan meepraten of kan zeggen dat het normaal is.

Ik weet het.. Vraag nogal veel maar wil gewoon zeker weten dat ik vooruit kan met de Golf voordat ik de betrouwbare Polo weg doe.
Reply With Quote