View Single Post
  #19  
Old 28-04-2012, 12:40
rvengineering rvengineering is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 11
Default

Jongens ik wil geen soap serie hier bouwen maar dit moet wel gezegd worden.

Gert1 is Gert van de Brink van de firma aquatech en ik heb inderdaad een 4.2 Audi FSI met motorcode BAR of te wel de motor uit de Q8 en geen R8 motor bij hem laten draaien op de DI injectoren, maar dit project is door omstandigheden niet afgemaakt.

Waar ging het mis met meneer van de Brink. Op een gegeven moment was de elektronica waarmee we de injectoren aansturen bij Gert thuis vertrokken zonder mijn medeweten en ik heb deze in Hilversum op het mediapark op kunnen halen bij een bedrijfje wat elektronica produceert. Voor mij was de maat toen vol met meneer van de Brink.

We hebben later wel de 4.2 FSI motor uit de Audi R8 voor een klant op de testbank gezet en aangesloten op het Adaptronic testkoffer om te kijken of er meer te halen valt uit deze motor en daar zijn de volgende dingen uit naar voren gekomen.

EGT zeer hoog.
Zeer gevoelig voor detonatie, rijk mengsel nodig.
Koppel en vermogen zijn lager als opgegeven.
Beperking op inspuit duratie
Beperking op thermostaathuis

Conclusie: Het is eenvoudiger het originele stuurapparaat aan te passen en als ze de map of mappen gevonden hebben die te maken hebben op koppelbeperking als de motor boven de 100 graden komt dan heb je het voor elkaar met deze motor.

Na het geen met BS-autotune en aquatech heb ik dus de rem op dit soort projecten gezet voor kleine motoren waar het veelal om een particuliere markt gaat.
Het is gewoon jammer, je steekt je nek uit door te gaan ontwikkelen en een ander probeert er mee weg te lopen.
De realiteit is dat er bijna geen markt is voor een aftermarked DI injectie systeem voor benzine anders had het er al lang geweest voor een redelijke prijs.

Zoals belooft als we weer verder gaan met de 2L TFSI gas motor dan laat ik dit weten en met een beetje mazzel hoop ik dan ook om E85 in het test programma op te kunnen nemen en aangezien deze motor 8 injectoren heeft kan dit ook omdat je een sloot extra brandsof nodig hebt..
Reply With Quote