Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   accu achterin (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=94152)

MM Designs MK1 03-01-2012 21:32

accu achterin
 
hallo,

ik wil graag mijn accu achterin zetten.
zijn er mensen die hier fotos van hebben zodat ik wat ideeen
op kan doen qua bevesteging enzo?


`mvg michel :cool:

sampo11 04-01-2012 07:32

je kan hier standaard bakken voor kopen die je op de bodem vast kan zetten.
Of een stalen bak verdiept in je auto lassen.
Wat voor kabel ga je gebruiken ( dikte)?

Gtsi-R 05-01-2012 11:09

paar aandachtspuntjes..

let wel op dat het gevaarlijk kan zijn de accu in het interieur te plaatsen ivm de gassen die een normale accu afscheid.en het evt lekken van de accu..
het beste daarvoor is een gelaccu, en ook daar is het het beste om die in een bekisting te plaatsen zodat hij gescheiden is van interieur..

en zet hem iig goed vast, zodat hij bij een aanrijding geen projectiel word wat naar voren vliegt.

kabels moeten dik genoeg zijn en goed geisoleerd.

succes

Herm Schreurs 05-01-2012 13:16

En monteer vooral een zekering achter zo dicht mogelijk bij de accu, zo heb je de kabel die naar voor loopt helemaal afgezekerd. Ik gebruik daarvoor een MEGAfuse van Littlefuse.
Zorg ook voor voldoende dikke kabel met professionele perskabelschoenen om resistieve verbindingen te voorkomen. 200A is niet nix!

sampo11 06-01-2012 08:20

Wat is dik genoeg? wanneer ik het bereken zou ik op 50mm2 komen, kan dat kloppen?

MauSeR35 06-01-2012 12:37

Een (E&I) collega van me heeft het eens uitgerekend voor me en die kwam voor een kabel van ongeveer (max)5m lengte uit op 50 of 70mm2 dus dat kan best kloppen denk ik. Is natuurlijk een beetje afhankelijk van hoe lang je het zwaar belast maar ik denk dat je met 50 wel weg komt want de zwaarste belasting is denk ik met starten alleen.

jetta mk1 '82 06-01-2012 15:56

benzine en diesel is ook wel interessant om te vermelden (gloeien)

MauSeR35 09-01-2012 17:09

Dat wel, maar ik ging uit van benzine eigenlijk, gezien het onderschrift.
berekening die hij gemaakt had was ook voor een 16V starter.

joostvw 09-01-2012 17:41

Ben zelf al meer dan een jaar op zoek naar een legerkistje (metaal) oid om de accu in te plaatsen. Maar het meeste wat ik tegenkom is veel te klein of veel te groot.
Zo'n bak zoals ze bij bijv. Biesheuvel verkopen vind ik persoonlijk iets te nieuwerwets voor mn auto van '84. Iemand nog ideeën voor een leuk kistje?

Hannibal65 09-01-2012 20:56

Quote:
Originally Posted by sampo11
je kan hier standaard bakken voor kopen die je op de bodem vast kan zetten.
Of een stalen bak verdiept in je auto lassen.
Wat voor kabel ga je gebruiken ( dikte)?


Die stalen bakken, waar vind ik zoiets dan?

Jan-Jelle 09-01-2012 21:01

Quote:
Originally Posted by joostvw
Ben zelf al meer dan een jaar op zoek naar een legerkistje (metaal) oid om de accu in te plaatsen. Maar het meeste wat ik tegenkom is veel te klein of veel te groot.
Zo'n bak zoals ze bij bijv. Biesheuvel verkopen vind ik persoonlijk iets te nieuwerwets voor mn auto van '84. Iemand nog ideeën voor een leuk kistje?


Zo'n nieuw kistje en daar iets omheen timmeren bijvoorbeeld. Of zo'n nieuw kistje in kleur van je auto spuiten...

knarfmk1 09-01-2012 22:10

Quote:
Originally Posted by Hannibal65
Die stalen bakken, waar vind ik zoiets dan?


zelf maken:






Sven-GTI 15-01-2013 12:47

Even een oud topic weer omhoog schoppen :D


Ik zit eraan te denken om mijn accu ook achterin de auto te plaatsen, voornamelijk vanwege ruimte onder de motorkap.

Nu staat hier wel beschreven wat voor kabels etc. Maar....

Waar trekken jullie die kabels doorheen? Door de goot/dorpel (waar origineel ook kabels doorheen lopen)

Gaat trouwens om een MK3. Want ik weet niet of die dikke kabels kunnen zorgen voor storing over je audio? Omdat je versterker kabels ook altijd gescheiden liggen door 2 goten.

Graag wat info hierover :D

Audi1981 15-01-2013 13:48

Volgensmij kan je in Herm z'n bouwdraad zien dat ze gebeugeld tegen de dorpel zitten, met naast hem een kill-switch ;)

Sven-GTI 15-01-2013 15:40

Ja ik wilde er sowieso een zo'n grote massa-schakelaar tussen zetten.

Zo'n ding:



Ik zal het topic van Herm eens gaan doorspitten dan :D

Style 15-01-2013 16:21

Ga ik dan ook maar eens doen en dit is zeker ook een goede tip

Quote:
Originally Posted by Herm Schreurs
En monteer vooral een zekering achter zo dicht mogelijk bij de accu, zo heb je de kabel die naar voor loopt helemaal afgezekerd. Ik gebruik daarvoor een MEGAfuse van Littlefuse.
Zorg ook voor voldoende dikke kabel met professionele perskabelschoenen om resistieve verbindingen te voorkomen. 200A is niet nix!


:thumbup:

Audi1981 15-01-2013 16:36

Da's een goed idee, maar houd altijd in je achterhoofd dat ondanks dat het maar 12V is en je de polen zo vast kan pakken;
RESPECT voor electriciteit!

Voor je het weet vallen er gaten in je kas of heb je fik!

Style 15-01-2013 16:44

Idd de 12V is niet gevaarlijk zo lang de ampère niet al te hoog is :D
Is bij toeval dat ik dit topic zag heb de accu bak voor in de MK1 verwijderd en hier staan toch meerdere goede tips waar ik zelf niet aan gedacht had ;)

Richard 15-01-2013 16:55

Meeste spullen die je nodig bent kun e zo uit een e30 320-323-325-327 sleutelen.
Ligt de accu achterin en word in duitsland vaak gebruikt..

Sven-GTI 15-01-2013 16:57

Kabels, zekering etc is geen probleem.

Heb altijd in de vrachtwagens gewerkt, ombouwen van afzetsystemen en kranen. Dus dikke kabels aanleggen en zekeren komt zeker wel goed! :thumbup:

Alleen daar had je alle ruimte om iets weg te werken.

Bij de auto kan het eigenlijk alleen door 1 van de 2 goten links of recht. Alleen weet niet of je door zo'n dikke kabel (en veel spanning erdoorheen) stoorsignalen krijgt op je muziek, aangezien speaker kabels en van de versterker etc ook door die goten lopen.


All times are GMT +1. The time now is 17:37.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.