Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Corrado en Scirocco (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=19)
-   -   Corrado start niet (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=82763)

Dennis_oa 17-03-2011 09:11

Corrado start niet
 
hallo,

Ik heb hier een corrado G60 uit '89 staan.
Heb hem vant winter stil gehad, en inmiddels geschorst,
3 weken geleden nog ff uit de schuur gehad om te laten lopen e.d. niks geen raars.

Wil hem van de week pakken om ff te wassen. start ie niet meer!
overstarten wil ook niet.
startermotor draait wel rond..

Nou tikt er rechts onder het dashboard een kastje. zit tegen de zijkant aan.
Ik dacht van t alarm ofzo? :confused:

Maarja t alarmlampje knippert ook vaag. en links knipperen de knipperlichten...

Ik dacht dat t alarm was. maar die bleek uitgeschakeld. dus ik sta echt voor een raadsel.

misschien dat hier iemand zo weet wat er loos is? of in ieder geval waarvoor dat kastje dient rechtsonder?
Dat ding tikt als een knipperlichtrelais...

help :confused:

caddy ron 17-03-2011 12:34

Kijk je aarde verbindingen eens na misschien dat deze voschtig/roestig zijn. Je kan eens kijken of je accu wel vol genoeg is of het relais eens uitwisselen dat zo tikt.
Succes ermee.
Groet Ron

DÁ-BRT 17-03-2011 12:37

Accu lijkt te leeg.

Dennis_oa 17-03-2011 12:51

Ja de accu is wel leeg,
maar als ik ga overstarten dus met andere auto erbij. doet hij het ook niet. maar de motor draait wel gewoon rond snapje.

maar ik zal de massa een checken.

DÁ-BRT 17-03-2011 12:53

Probeer het nu nog eens zonder dat de oude accu aangesloten is... Waar denk je dat het stroom van de volle accu heen gaat?

Dennis_oa 17-03-2011 13:00

Dat kan ik wel eens proberen ja.

Zal vanmiddag eens kijken!
Enig idee wat dat kastje is rechts onder het dashboard? passasgierskant vlakbij de deur.?

caddy ron 17-03-2011 13:03

Als ik het zo lees heb je inderdaad een te zwakke accu, daarvan gaat alles ratelen en noem maar op omdat alles vrij weinig spanning krijgt en vooral omdat die startmotor moet ronddraaien. Ik denk als je er een een volle accu inzet dan zal het wel lukken.
Groet Ron

Laanvr6 17-03-2011 13:14

Bij mij zit onder het dasboard aan de passagierskant het alarm achter het kapje rechtsonder. Als je dus te zwakke accuspanning hebt zal je alarm raar gaan doen lijkt me.

Dennis_oa 17-03-2011 13:16

Jaa mijn alarm was niet ingeschakeld.. ik heb onder de kap t sleuteltje van het alarm erin gestoken en omgedraait. schrok me rot joh, begon te loeien als een gek.

dus ga er vanuit dat dat t probleem niet is?

Dennis_oa 17-03-2011 17:39

ik heb hem zonder accu geprobeert te starten op de golf van mijn moeder, maar precies hetzelfde probleem

Dat kastje wat dus van het alarm lijkt te zijn, tikt als een knipperlicht relais en mijn linker knipperlichten knipperen...

echt vaag..

DÁ-BRT 17-03-2011 17:45

Dat is vervelend.

Ik wens je er veel plezier mee. Ik kan je niet verder helpen. Vandaar mijn interesse in mechanische diesels! ;)


All times are GMT +1. The time now is 04:32.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.