Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Corrado en Scirocco (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=19)
-   -   corrado spoiler probleem (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=82638)

stapper 14-03-2011 18:47

corrado spoiler probleem
 
hela,

ik ben van zin de polo om te ruilen voor een corrado
en heb een mooie zien staan die redelijk in inorde is
alleen werkt de spoiler niet meer, een veel voorkomend probleem bij corrado dacht ik

daarom wou ik vragen of dit ook meestal dezelfde oorzaak heeft of welke oorzaak het kan hebben

groeten
pascal

Jetta Fireandic 14-03-2011 18:51

Het kan ook zijn dat er gewoon een zekering uit ligt. Werkt het abs lampje wel gewoon bij op contact zetten?

Quattro_38 14-03-2011 19:36

Quote:
Originally Posted by Jetta Fireandic
Het kan ook zijn dat er gewoon een zekering uit ligt. Werkt het abs lampje wel gewoon bij op contact zetten?


Heb nog een interessante pdf over de werking en dergelijke van de spoiler (brochure vw), mocht je interesse hebben.

stapper 15-03-2011 19:46

@ jetta
aan de zekering ligt het niet denk ik want de abs werkte

@quattro
k heb altijd interesse in info

groeten!

Vento Vice 26-05-2011 17:26

Ik kan me bijna niet voorstellen, dat zo'n 'gadget' als de automatische spoiler samen met zoiets belangrijks als het ABS, dezelfde zekering zouden delen!
(ik rij zelf ook Corrado) Maar welke zekering zou het dan zijn?

Jetta Fireandic 26-05-2011 18:21

@ vento vice.

Weet zo 123 niet welke zekering nummer het is, zou je even bijjezelf moeten kijken.

Maar toen ik mijn huidige C VR6 kocht, werkte het ABS lampje niet bij het op contact zetten en de spoiler deed het niet, toen de zekeringkast gecheckt en er bleek inderdaad 1 uit te liggen. Na deze vervangen te hebben werkte beide weer.

Daarna nooit meer problemen gehad ermee.

Vento Vice 26-05-2011 18:39

Quote:
Originally Posted by Jetta Fireandic
Weet zo 123 niet welke zekering nummer het is, zou je even bij jezelf moeten kijken.

Ik zal 's kijken, of d'r één stuk is...
Ik heb helaas geen lijstje van welke zekering nou wat is...da's lastig!

Mijn spoiler is op een gegeven moment 'gewoon' omhoog blijven staan :screwy: maar mijn ABS-lampje gaat wel gewoon aan en uit... :confused:

Jetta Fireandic 26-05-2011 19:56

Lijst van waar welke zekering voor is staat toch gewoon op het kapje (opbergvak) wat onder je stuur zit? Of heb je die ook niet.

Dan lijkt het inderdaad bij jou wel op een ander probleem, eerder in het mechanisme of de computer die het op en neer gaan regelt. Met handbediening werkt ie ook niet?

Vento Vice 26-05-2011 20:05

er zit wel een kapje vóór de zekeringen, maar daar staat nix op...

Ik heb de spoiler gelukkig wel met de hand naar beneden kunnen draaien(zoals het hoort); dan staat staat-ie iig niet zo knullig altijd omhoog...!

Scirocco_1600 28-07-2011 17:59

abs , spoiler en kanteldak lopen op de zelfde zekering :) vreemd , maar heb het zelf ondervonden , geen van beide deed het , tot ik nieuwe zekering plaatste

sanderz 29-07-2011 22:21

stuurkastje vd spoiler gaat ook wel eens stuk


All times are GMT +1. The time now is 01:43.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.