Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Wassen en poetsen (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=153)
-   -   Bekleding en tapijt cleanen? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=75713)

cmart187 28-09-2010 22:35

Bekleding en tapijt cleanen?
 
Beste mensen,

Ik heb een nieuwe golf 1 cabrio gekocht.

Ik heb geprobeerd om alle troep weg te stofzuigen, de vorige eigenaar had een hond, en de auto zit onder de honden haar. ik krijg het niet weg gezogen met de stofzuiger. het lijkt of ze in de tapijt zitten. er zitten ook nog vlekken op.

Iemand enige tips ? om het weer netjes te krijgen ?

monark 28-09-2010 23:30

het is een beetje rigoreus maar de vloermat eruit halen en met de stoomcleaner uitspuiten en laten opdrogen en anders raak je de geur ook niet kwijt.

het is om gek van te worden,elke keer als het een beetje vochtig word ruik je weer hond toen heb ik het zo gedaan en nou ben ik er vanaf.
had alle middeltjes en stofzuigers al geprobeerd en dit was het einige wat hielp.

suc6 verder met de schoonmaak.

gr pieter,

knedel16vweber 28-09-2010 23:49

inderdaad ook mijn 1e ingeving, werkt perfeckt!

Ivo's 30-09-2010 17:23

of een extractor huren (Bouwmarkt/boels)
werkt ook zeker goed!

knedel16vweber 30-09-2010 18:01

Quote:
Originally Posted by Ivo's
of een extractor huren (Bouwmarkt/boels)
werkt ook zeker goed!

hoe kun je nou een EX tractor huren?? :confused:
en daar ook nog je vloerbekleding mee schoon krijgen?!? :tongue:

gti-er 01-10-2010 18:23

Quote:
Originally Posted by knedel16vweber
hoe kun je nou een EX tractor huren?? :confused:
en daar ook nog je vloerbekleding mee schoon krijgen?!? :tongue:




:D

cmart187 02-10-2010 16:25

Quote:
Originally Posted by monark
het is een beetje rigoreus maar de vloermat eruit halen en met de stoomcleaner uitspuiten en laten opdrogen en anders raak je de geur ook niet kwijt.

het is om gek van te worden,elke keer als het een beetje vochtig word ruik je weer hond toen heb ik het zo gedaan en nou ben ik er vanaf.
had alle middeltjes en stofzuigers al geprobeerd en dit was het einige wat hielp.

suc6 verder met de schoonmaak.

gr pieter,


Er zit geen vloedmatten in. gewoon het tapijt zelf zegmaar en de stoelen.

Samurai 02-10-2010 18:42

Ik zou het niet met een stoomreiniger doen.

Maar met een waterstofzuiger, alles goed inspuiten met een product naar keuze.
en dan met een waterstofzuiger erover. Dan heb je het perfect schoon (als nieuw) en weer lekker fris!

Een waterstofzuiger van Karcher kost bij de gamma iets van 70 euri

Boeie 03-10-2010 21:04

APC (All Purpose Cleaner) van Meguiars is hier erg geschikt voor. Kijk ook eens op www.autodetailing.nl , daar zit erg veel expertise. Dus inspuiten met APC (verdund), Extractor/Waterstofzuiger erover met bekleding mondstuk en klaar.

Het beste is wel om het interieur uit de auto te halen en dan te reinigen, voordat je het terugplaatst.

Monark bedoeld btw het vloertapijt wat in de auto vastzit...

FEMME 03-10-2010 21:21

Of gewoon naar een poetsbedrijf bij jouw in de buurt, laten reinigen daarna een ozon behandeling dan ben je de geurtjes zeker kwijt. En als ze het goed doen ook zeker het haar.

cmart187 04-10-2010 22:08

Quote:
Originally Posted by Samurai
Ik zou het niet met een stoomreiniger doen.

Maar met een waterstofzuiger, alles goed inspuiten met een product naar keuze.
en dan met een waterstofzuiger erover. Dan heb je het perfect schoon (als nieuw) en weer lekker fris!

Een waterstofzuiger van Karcher kost bij de gamma iets van 70 euri


Ik heb een waterstofzuiger gekocht zo een gele :P

Welke spul moet ik nu kopen en hoe moet ik het inspuiten ? ik heb nooit nooit met een waterstofzuiger gewerkt.

René 04-10-2010 22:14

Als je de haren eruit wilt hebben kan je wel zo`n messing roestborstel gebruiken. Heb ik vanmiddag ook gebruikt voor `t vloerbedekking van de MKII. Ook haal je tapijt er lekker los mee...soort van kammen zeg maar ;)

cmart187 05-10-2010 22:06

Quote:
Originally Posted by René
Als je de haren eruit wilt hebben kan je wel zo`n messing roestborstel gebruiken. Heb ik vanmiddag ook gebruikt voor `t vloerbedekking van de MKII. Ook haal je tapijt er lekker los mee...soort van kammen zeg maar ;)


je bedoelt zo een staal borstel ?

Tjaap 05-10-2010 22:11

ik heb het gedaan met een kattenkam van de dierenwinkel.. zo een met stalen haren om klitten eruit te halen.. wat René al zegt.. tapijt word er weer mooi pluizig van.

cmart187 06-10-2010 16:07

Quote:
Originally Posted by Tjaap
ik heb het gedaan met een kattenkam van de dierenwinkel.. zo een met stalen haren om klitten eruit te halen.. wat René al zegt.. tapijt word er weer mooi pluizig van.


Ik heb wel een staal borstel thuis is dat ook goed ? hoe zit het met waterstof zuiger ? ik heb er wel eentje van karacher maar hoe werkt het nou wat moet ik gebruiken?

René 06-10-2010 22:34

Gewoon eerst alle troep eruit borstelen...met een waterstofzuiger haal je alleen vlekken eruit en de muffe geur.

Daarna spray je het vloerbedekking in met een reiniger...ga je met een borstel (ik deed het altijd met een varkensharenborstel) alles borstelen. Vervolgens opzuigen met de waterstofzuiger en desnoods een aantal keren herhalen.

Zou wel de vloerbedekking er helemaal uit halen, want als het vocht doordringt tot je isolatiematten raak je `t haast niet meer kwijt.

classic-edition 07-10-2010 07:58

Interieur eruit.
Tapijt eruit
Met de staalborstel alle plekken behandelen
Naar de wasstraat en daar met hoge druk schoonspuiten
vervolgens met je nieuwe water stofzuiger opzuigen.
en terug plaatsen.

Kijk anders even in mijn project topic,daar zie je hoe het bij mijn creme vloerbedekking is opgeknapt op bovenstaande werkwijze.

ErikvanBilsen 07-10-2010 09:20

Deze dus:
http://www.volksforum.com/forum/sho...8&postcount=316

Moet mijne binnekort ook eens schoonmaken dus was er wel benieud naar.

classic-edition 07-10-2010 11:03

Ja ja die ja ;)

cmart187 07-10-2010 19:27

Quote:
Originally Posted by classic-edition
Ja ja die ja ;)


zo dat ziet er goed uit. bedankt voor de tips. ik ga van de week ook even aan de slag :D als het mooi weer is dan :P


All times are GMT +1. The time now is 18:11.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.