Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Computers en electronica (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=43)
-   -   Externe HD .. trage USB zegt XP (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=28606)

Baldrimmer 02-02-2007 12:42

Externe HD .. trage USB zegt XP
 
Kortom : de heer Gates weet het wel weer beter .
Heeft het altijd gewoon gedaan maar nu vindt de PC hem uberhaupt niet meer als een partitie .
Zegt wel dat ik m op een slome USB heb aangesloten en thats it .
No access at all
Oplossing ?
Hopelijk geen Windows " oplossing" met zogenaamde upgrades die meer verzieken dan beter maken .

Iemand ?

maniacmark 02-02-2007 16:55

en op een andere pc?

evilnyntje 02-02-2007 16:57

Zit je op een netwerk?

Baldrimmer 02-02-2007 16:58

Nee maar een pc en geen netwerk ...

Marcski 02-02-2007 17:34

via een hub aangesloten toevallig? probeer eens een andere usb-poort.

Wat zegt disk management? rechtermuisknop op Mijn computer, Beheer, Schrijfbeheer geloof ik

RubenD 02-02-2007 19:59

Even op het werk/bij de buren/vriend/kennis/forumlid/winkel proberen? Zat geen cdtje met drivers bij? Kan me niet voorstellen dat die erbij zat maar toch ff vragen :D

Baldrimmer 12-02-2007 08:36

Ik heb nu alle gaten waar de USB draad een beetje inpast wel gehad .
Als ik de PC opstart met de USB erin dan vindt die m . Zet ik de HD weer uit en aan .. niks niente nada .
Dan vindt die m well maar weer het trage en snelle USB verhaal

Marcski 12-02-2007 09:16

lijkt mij een stroomverhaal dan.. wat heb je er verder aan usb-rommel aan hangen?
Probeer even alle rand-app eraf te halen en alleen die harddisk aan te koppelen, wat doet hij dan?

Hoeft trouwens niet per se een windows-probleem te zijn, heb het ook wel eens meegemaakt dat je dit krijgt als er iets met het moederbord is

Baldrimmer 12-02-2007 09:23

Niks extra qua USB

sjampoo 12-02-2007 10:02

Geen printer? Geen scannert?

Trage USB melding krijg ik thuis ook,. externe HDD op een USB 1.1 poort.. Maar dat boeit verder niets qua wel of niet zichtbaar zijn.

Wat Marc ook al zegt, al weet ik geen snellere weg dan deze:

[Start]
[instellingen]
[configuratiescherm]
[systeembeheer]
[computerbeheer]
[opslag]
[schijfbeheer (lokaal)]


(ja ver weg gestopt: waarschijnlijk is dit een enorme omweg, maar ik weet niet beter :) )

Baldrimmer 12-02-2007 10:41

Dank jullie maar die optie doet geen vagina .
Alleen met opstarten herkent hij de externe HD ...

Menace 04-03-2007 16:45

wat voor soort externe HDD is het? eentje die je in een losse behuizing hebt gestopt of een externe waar je verder de HDD niet uit ken halen?

Anders zou je es een andere HDD kunnen proberen..

Pedaalemmer 04-03-2007 16:59

Quote:
Originally Posted by sjampoo
Geen printer? Geen scannert?

Trage USB melding krijg ik thuis ook,. externe HDD op een USB 1.1 poort.. Maar dat boeit verder niets qua wel of niet zichtbaar zijn.

Wat Marc ook al zegt, al weet ik geen snellere weg dan deze:

[Start]
[instellingen]
[configuratiescherm]
[systeembeheer]
[computerbeheer]
[opslag]
[schijfbeheer (lokaal)]


(ja ver weg gestopt: waarschijnlijk is dit een enorme omweg, maar ik weet niet beter :) )


rechtermuisknop op my computer op de desktop en kies manage

Gert:

Ik denk dat je schijf kapot is. is het eigenbouw of van de aldi?
Schijf eraan hangen aanzetten en de pc een reboot geven dan moet hij altijd werken.

16v-pfeffer... 15-03-2007 09:24

tip!
 
hallo luitjes,

zou je je systeem specs ff erbij kunnen posten,want als winndows trage usb aangeeft,kan het zo zijn dat je gebruikt maakt van een usb1.0/1.1 port aansluiting,gaat niet werken,je moet usb2.0 port hebbe
usb1.0/1.1 is verouderd en lang zo snel niet....vandaar de melding waarschijnlijk

:cool: :cool:

Pedaalemmer 15-03-2007 12:15

Quote:
Originally Posted by 16v-pfeffer...
hallo luitjes,

zou je je systeem specs ff erbij kunnen posten,want als winndows trage usb aangeeft,kan het zo zijn dat je gebruikt maakt van een usb1.0/1.1 port aansluiting,gaat niet werken,je moet usb2.0 port hebbe
usb1.0/1.1 is verouderd en lang zo snel niet....vandaar de melding waarschijnlijk

:cool: :cool:


werken doet het altijd, nieuw naar oud werkt vaak wel..andersom niet


All times are GMT +1. The time now is 13:33.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.