Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Restauratie, plaat- en laswerk (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=106)
-   -   Mag ik effe meekijken? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=2498)

volksfahrer.nl 19-04-2004 13:01

Mag ik effe meekijken?
 
Ik geloof dat hier aardig wat prof-plaatwekers en/of spuiters zitten.
Nu is mijn vraag: als jullie eens wat zaterdag of avondklusjes hebben zou ik dan eens mee mogen kijken?

Ik zou graag eens zien hoe dun jullie plamuren, hoe beweeg je de verfspuit, hoe groot is de waaier, maar ook plaatwerk vindt ik erg interresant.

Ik verwacht geen cursus en zal je ook niet bestoken met (domme) vragen :confused: maar zou het profesionele werk wel eens van dichtbij willen zien.

Ik hoor het graag!

Tjaap 19-04-2004 15:25

ja cool... en mag ik dan weer over jouw schouder gluren.....
denk dat er nog wel een rijtje achter mij staat ook.

van zelf zien leer je zoveel meer dan naar plaatjes kijken (al blijft zelf doen de beste leerschool)

Christiaan 19-04-2004 15:27

kan d'r niet iemand een workshop organiseren :D Lijkt me ook wel lachuh

Zestienkleppen 19-04-2004 15:33

Je kon (of kan?) via het blad Auto&Techniek een cursus plaatwerken volgen. Zal wel wat geld kosten...ik zal het eens even opzoeken.

volksfahrer.nl 19-04-2004 15:40

Quote:
Originally Posted by Tjaap
ja cool... en mag ik dan weer over jouw schouder gluren.....
denk dat er nog wel een rijtje achter mij staat ook.

van zelf zien leer je zoveel meer dan naar plaatjes kijken (al blijft zelf doen de beste leerschool)


Tuurlijk mag je bij mij meekijken, of je er veel wijzer van wordt is maar de vraag :p

Ben jij plaatwerker dan?

Tjaap 19-04-2004 16:11

nee ik bedoel over jouw schouder kijken terwijl jij over de schouder van de plaatwerker kijkt ;)... ik zou willen dat ik kon plaatwerken... kga binnenkort wel ff wielrandjes omrollen maar om dat nou plaatwerken te noemen :p

ik wil wel een keer komen buurten binnenkort op een van jullie sleutelavonden.. al heb ik dan geen luchtkoelertje

volksaddiction 19-04-2004 16:19

Keverpech & tjaap,
Jullie kunnen altijd @ "volksaddiction headquarters" even over mijn schouder meekijken natuurlijk :)
Das pas vakwerk !!
Holkloppen, volstoppen en een lik verf er overheen :D

volksfahrer.nl 19-04-2004 20:20

Quote:
Originally Posted by volksaddiction
Keverpech & tjaap,
Jullie kunnen altijd @ "volksaddiction headquarters" even over mijn schouder meekijken natuurlijk :)
Das pas vakwerk !!
Holkloppen, volstoppen en een lik verf er overheen :D


Hahaha, dat soort werk ben ik zelf ook wel bedreven in!
Nee, nu een keer het echte werk!

VolkswagenRacing 19-04-2004 23:11

Je mag wel mee naar school in me tas mee ;)

Alexdundee 22-04-2004 15:30

Quote:
Originally Posted by volksaddiction

Holkloppen, volstoppen en een lik verf er overheen :D


:D hey ik ben in Holland en wil ook wel een keertje langs komen met me bussie (als alles goed gaat) Kom naar berkel dus aardig in de buurt, misschien kom ik wel even langs dan (de week voor BUDEL) :cool:

Matheo 28-04-2004 13:06

Quote:
Originally Posted by Tjaap
kga binnenkort wel ff wielrandjes omrollen maar om dat nou plaatwerken te noemen :p

vin ik wel plaat werk, hoe doe je da?? ik d8 altij da je da nie zelf kon doen!! leg uit!! (aub) :D

arnus71 28-04-2004 20:10

Je kan via rustbuster.nl je ook inschrijven voor een autoplaatwerkcursus... kost ook niet al te veel, dacht iets van 60 euro voor een middagje. Ik ga het volgen als ik mijn eigen garage heb en las apparaat - kan ik meteen m'n scirocco onder handen nemen...

volksfahrer.nl 28-04-2004 22:27

Quote:
Originally Posted by arnus71
Je kan via rustbuster.nl je ook inschrijven voor een autoplaatwerkcursus... kost ook niet al te veel, dacht iets van 60 euro voor een middagje. Ik ga het volgen als ik mijn eigen garage heb en las apparaat - kan ik meteen m'n scirocco onder handen nemen...


Daar heb ik eens een stukje van opgepikt toen ik daar was voor gereedschap.
'T was best aardig maar net een beetje te algemeen voor mij.

Het ging over zaken als:
- Wat zijn de verschillen tussen een afbraam en een slijpschijf;
- Wat is een puntlasboor;
- Wat is roest;
- Heel oppervlakkig wat nu eigenlijk lassen is.
enzovoorts.

Dat weet ik nu allemaal wel! (geloof ik :rolleyes: )
Nu de rest nog!

arnus71 29-04-2004 09:53

Tja, de beste manier is om gewoon te beginnen met bijvoobeeld afgeschreven spul: oude spatborden etc. en daar me oefenen.
Dan kom je vanzelf dingen tegen... en natuurlijk de pro's hier op het forum vragen om wat tips als je ergens niet uitkomt...

richardcabriogti 11-12-2004 14:57

voor degene die hier interesse in hebben
ik las regelmatig delen in auto`s en doe ombouwwerken
als jullie eens wat weten of leren ben je hartelijk welkom
niet allemaal tegelijk
bel me dan even van tevoren
(ik ga binnenkort audi klinken in een deur bouwen)
interesse om te zien hoe
tel 0623644021
ik wil jullie best uitleggen hoe dit werkt
onthoudt 1 ding ik ben zelf geen plaatwerker maar heb alles zelf geleerd of van een echte plaatwerker


All times are GMT +1. The time now is 15:08.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.