Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   VW Golf 2 Opbouw Kompressor en NOS (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=24530)

Golf_Kompressor 14-09-2006 16:57

VW Golf 2 Inbouw Kompressor en NOS (HR engineering)
 
Hallo

Ik ben Danny aka Kleine.
Ik heb een Golf 2 G60.
Hier een paar foto's van mijn Golf










Op deze Golf gaan we een Kompressor bouwen. (bij HR engineering te Doesburg tel: 0313-482100) (e-mail Hrengineering@xs4all.nl)
Eerst even zoeken, maar ik heb een kompressor gevonden.
Het is een eaton 207018.
Het is een nieuwe.





Kompressor toen ik hem net had gekocht. Vondt hem niet genoeg glimmen.
Dus ja dan ga je bezig. Eerst helemaal glad geschuurd en daarna gepolijst.





Na het polijsten.





Daarna de oude ophangbeugel van de G-lader eruit gehaald.





Nieuwe beugel gefreest voor de Kompressor. Ziet hem onder op de werkbank liggen.




Even passen en ondertussen meteen de dynamo gepolijst.









Vervolg van dit project volgd

Iemand nog leuke ideeen of op of aanmerkingen laat het dan weten.

Berserker 14-09-2006 17:06

Ik zie nog geen foto's....

corrado-usa 14-09-2006 18:05

Welkom op het forum, ziet er goed uit.

Golf_Kompressor 14-09-2006 18:39

Quote:
Originally Posted by fire and ice vr6
Welkom op het forum, ziet er goed uit.


Dank je

Big_Mac_Mark 14-09-2006 23:16

Vet project, vee succes...Maar ook even een paar fotokes van die prosche die daar staat :D

Richard 15-09-2006 07:56

snap je keuze van een eaton niet, want je doel is pk's toch..aangezien je ook Met Nitrous Oxide wil gaan rijden..

steven16v 15-09-2006 11:38

Quote:
Originally Posted by Richard
snap je keuze van een eaton niet, want je doel is pk's toch..aangezien je ook Met Nitrous Oxide wil gaan rijden..


Dat NOS compenseert de verloren pk's t.o.v. de compressor weer Richard. :D

Richard 15-09-2006 11:42

ok/.. dus je wilt gewoon de standaard 160pk weer halen

steven16v 15-09-2006 11:58

Quote:
Originally Posted by Richard
ok/.. dus je wilt gewoon de standaard 160pk weer halen


:D ;)

Erwin G60 15-09-2006 12:42

Welkom en ben het met richard eens kwa pk,s had je beter je g-lader kunnen houden maar misschien heb je er wel een goeie reden voor :D

Richard 15-09-2006 12:51

Hot rod in doesburg is toch specialist.. hebben ze geen advies gegeven?

Golf_Kompressor 15-09-2006 16:59

Mijn G-lader was helemaal aan strond gedraaid.....
Heeft er nog geen jaar op gezeten... Hij draaide 1,4 bar.
Toen ben ik gaan zoeken naar wat anders en ja een Kompressor leek me wel leuk.
En als het goed is moet ik met deze Kompressor ook een druk van 1,1 Bar halen.......
Maar we zullen zien hoeveel Pk's hij heeft met Kompressor.
Als hij klaar is gaat hij meteen de rollerbank op, Bij HR engineering................

Richard 15-09-2006 18:31

das juist het probleem van de compressors.. je moet voor een beetje druk met een kleine poulie draaien.. in notime de compressor stuk want ze zijn gemaakt op de mercedes om als ondersteuning te werken. tevens het hoogste wat ik op de rollers gezien en gehoord heb is de compressor die op blue rallye zijn rallye zat.. en dat waren iets van 175 pk op de krukas.. de verhalen van 230pk met een compressor zijn allemaal broodje aap, gewoonweg omdat het rendement van een roots compressor niet hoog is..

vwmk2driver 16-09-2006 09:12

koppel komt er ook niet mee omhoog, of valt daar wel wat winst mee te halen ??

Golf_Kompressor 16-09-2006 09:42

We zullen het allemaal wel zien wat hij doet met de Kompressor erop.......
Ga zowiezo naar de 250 Pk
Samen met de NOS is dit makkelijk te halen....

steven16v 16-09-2006 09:59

Ga je nog verdere aanpassingen maken aan het blok. Denk/weet anders dat je blok niet lang heel blijft met 250 pk.

Golf_Kompressor 16-09-2006 10:51

Er zijn al aanpassingen gedaan aan het blok.
Hij heeft al op de 240 Pk gezeten de G-lader drukte toen 1,4 bar......
Heeft ie nu al meer dan 1,5 jaar mee gereden....

GerardMkIIVR6 31-10-2006 23:22

Is leuk een eaton je moet het doen omdat je het geluid mooi vind maar kwa Pk's werkt het niet super.
Het is in principe ook geen kompressor maar een blower want de wortels raken elkaar niet dus de lucht perst niet samen zoals een g-lader en vortech wel doet.

Mikkla 10-11-2006 13:57

Ik mag toch hopen dat delen van de g-lader elkaar ook niet raken.
Blijft weinig van over op die manier....

Een Eaton perst de lucht wel degelijk samen, hoe geraak ja anders aan een overdruk??

Rallye-VR6t 10-11-2006 18:17

Quote:
Originally Posted by Golf_Kompressor
Er zijn al aanpassingen gedaan aan het blok.
Hij heeft al op de 240 Pk gezeten de G-lader drukte toen 1,4 bar......
Heeft ie nu al meer dan 1,5 jaar mee gereden....



Dat is ook waarom jij je Glader hebt kapot gedraaid.
Een Glader is een luchtpomp, geen compressor.
Zal het simpel zeggen, de lucht de Glader maakt, moet je in de motor kwijt kunnen. Doe je dat niet, verlies je rendement.

240pk is met 1.4bar een teken dat de Glader teveel druk opbouwd, en de motor te weinig lucht op eet.
Daarmee sloop je de fragiele luchtpomp die Glader heet.


Een fatsoenlijke compressor die echt vermogen maakt op een 8V G60 motor, moet ik nog tegenkomen.
En het moet toch echt wel mogelijk zijn.


All times are GMT +1. The time now is 06:47.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.