Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Golf 2 bumper vraag (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=143099)

Bastiaan86 21-04-2019 18:49

Golf 2 bumper vraag
 
hallo allemaal,

mijn golf 2 heeft de kleine bumpers met chromen bies (modeljaar '86). Iemand heeft ooit eens tegen de bumper aangezeten want de binnenbalk is goed verbogen. Hierdoor zit het knipperlicht aan 1 kant naar binnen. Het plastic van de bumper is echter nog prima, je ziet er bijna niks aan. Vraag: is het mogelijk de binnenbalk over te zetten en de buitenkant te behouden? Reden dat ik dit vraag is omdat het bijna onmogelijk is een vervangende bumper met chromen bies te vinden...

alvast bedankt!! :thumbup:

fcapri 21-04-2019 20:54

je kan die plastic er gewoon afhalen en op een andere klikken. stelt niks voor.

als je die plastic eraf haalt, zal je de staal balk erachter gewoon kunnen rechtplooien. meestal deuk die ergens en plooit je bumper steun mee. gewoon de balk verwijderen, bumper steun rechtduwen en in een bankvijs met een lange balk eraan bevestigd, de balk zelf weer rechtplooien.

of je duwt die op een andere balk, dat kan ook

Erik Baas 22-04-2019 09:22

Quote:
Originally Posted by fcapri
je kan die plastic er gewoon afhalen
Maar hoe zit dat dan precies vast? Ik zit namelijk met een dergelijk probleem, en ik heb geen idee hoe ik het plastic los kan maken zonder het kapot te maken...

Bastiaan86 22-04-2019 19:03

ok bedankt voor de berichten! dat klinkt in ieder geval goed dat het te repareren is! Maar ik heb inderdaad ook geen idee hoe het los komt. Ik kan me herinneren van een vorige Golf 2 dat ik er toen niet uitkwam...

fcapri 22-04-2019 20:44

ik trek die er gewoon af.
zit in het midden met een soort clips vast in vierkantje vakjes in de staal bumper.
gewoon de 4bouten eens loshalen en de bumper eens afnemen, niet veel werk hoor, en dan zie je het zelf.
als je de bumper echter laat zitten, kan je de plastic er zo aftrekken met een beetje kracht.

ik heb een achterbumper met trekhaak gestoken en gewoon de buiten plastic over gezet van de mijne (tour editie, dus bumpers bovenaan meegespoten).

dit zit in de metaal balk gedrukt, de bovenste haak en het vierkantje blokje


Ralfons 23-04-2019 10:53

Zelf ook een paar keer gedaan. Ik heb met een heteluchtpistool de vierkante klemmen een beetje verwarmd, dat helpt met het buigen van het plastic als je de boel lostrekt, eventueel met wat hulp van een tang. Terug op dezelfde manier. Klemmen wat verwarmen en terugklikken. Eitje!

Erik Baas 23-04-2019 10:58

Quote:
Originally Posted by fcapri
ik trek die er gewoon af.
'tuurlijk, ik was weer eens té voorzichtig... ;-) Ga het proberen, dank je!

fcapri 23-04-2019 19:11

anders neem je de bumper er eens compleet af en kijk je eens langs achter.
tkan altijd zijn dat er tussen de jaren ook andere systemen hebben bestaan
voorbumper is in principe maar 4 bouten

Bastiaan86 23-04-2019 19:27

ok top ik ga dit binnenkort proberen :) bedankt!!


All times are GMT +1. The time now is 11:21.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.