Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf,Bora en New Beetle MK IV (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Ombouw golf 4 naar V5 AQN. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=137650)

tdibertje 01-05-2016 18:04

Ombouw golf 4 naar V5 AQN.
 
Hallo forumleden.
Ik heb een vraag over het ombouwen van een golf 4 naar V5 AQN.
De motor komt uit een Golf 4 MJ 2002
En de auto waar die in komt is een Golf 4 MJ 1999 (moet nog gekocht worden.).
Ik verwacht weinig problemen met het mechanische deel van de ombouw (ik neem aan dat alles gewoon past).
Maar welke problemen kom ik tegen op elektrisch/elektronisch gebied?
Kan ik de kabelboom van de V5 zo 1 op 1 verbinden met de kabelboom in de auto waar de motor in komt?
De V5 heeft can-bus, maar de auto waar die in komt ook, of niet?
Kan ik het instrumentenpaneel van de V5 gebruiken?
Hoe zit het dan met de IMMO en het inleren van de sleutels?
Moet ik delen van de kabelboom ombouwen en eventueel welke?
Ik hoop dat iemand mij wil helpen met een van deze vragen.
Alvast bedankt hiervoor.

Mvg. tdibertje.

Pewi Vwteam 03-05-2016 21:15

Ligt er aan wat voor mk4 je koopt maar om stekkeren moet je zowiezo. Maar het is tedoen sleutel kun je beetje geluk inleren anders blokkering er af.

GJ007 04-05-2016 08:43

scheelt dat je zelfde platform hebt idd!
dan zit je met mechanische deel niet zo te klungelen, dat wijst zich wel.

elektrisch; wat mij bij de laatste ombouw opviel; de motor heeft grote draadboom met stekker naar ecu, en is vrij makkelijk om te zetten.
even schema's ernaast ter controle, en dan moet dat goed komen!

tdibertje 25-05-2016 21:31

Quote:
Originally Posted by GJ007
...even schema's ernaast ter controle, en dan moet dat goed komen!


Is er hier iemand die mij aan de benodigde schema's kan helpen, het liefste de originele van VW?

tdibertje 25-05-2016 21:37

Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam
Ligt er aan wat voor mk4 je koopt maar om stekkeren moet je sowieso.


De MK4 is inmiddels al gekocht.
Het is een 1.6 (AKL) in Basic-uitvoering geworden.
Alleen ben ik niet zeker over het bouwjaar, omdat de eerste te naamstelling in januari 1999 is. Kan ik dat niet zien aan het chassisnummer?

Mvg. tdibertje

Bluepower 25-05-2016 21:39

stuur me maar een PB met het chassisnummer, dan kijk ik wel ff voor je, maar ga er maar vanuit dat ie in 98 van de band is gerold...

Pewi Vwteam 26-05-2016 22:32

Word zowiezo pin positie s omstekkeren en waarschijnlijk alles.
Jij hebt in je mk4 een t10 stekker en je v5 t14 dus ook daar zul je mee bezig moeten. Ik heb laatst nog een agu omgebouwd naar een me7.5 motronic is tedoen alleen ff wat puzzel werk.

tdibertje 27-05-2016 19:39

Quote:
Originally Posted by Bluepower
stuur me maar een PB met het chassisnummer


Deze meneer heeft net een berichtje gekregen.

Mvg. tdibertje.

tdibertje 25-06-2016 22:08

Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam

Jij hebt in je mk4 een t10 stekker en je v5 t14 dus ook daar zul je mee bezig moeten.


Wat bedoel je precies met t10 en t14 stekker?

Ik ben al druk bezig met de ombouw, zover het weer het toelaat.
De motor ruimte is al laag gehaald en schoon gemaakt.
En nu ben ik bezig met de grootste uitdaging, de kabelboom.
De schema's heb ik al in huis gehaald.
Nu is het alleen maar puzzelen met draadjes en connectoren.

Over connectoren gesproken, ik was vanmorgen bij de dealer om een aantal losse connectoren en stekkerhuizen.
de losse connectoren die ik zocht kon hij niet leveren, alleen de veel duurdere bekende gele reparatie draadjes.
het gaat om de volgende nummers:
N 103 358 07, N 103 361 05, N 906 845 05 en N 103 190 05.

Weet iemand of ik deze ook ergens anders kan bestellen, bij Conrad of zo?

En ook de stekkerhuizen die ik zocht, kon de dealer niet allemaal leveren, 1J0 937 743, 1J0 937 743A, 1J0 937 733 en 1J0 937 733A wel, maar tegen hoge dealer prijzen. En 1J0 937 743B, 1J0 937 743C, 1J0 937 743D, 1J0 937 733B, 1J0 937 733C en 1J0 937 733D helemaal niet.
Weet iemand of ik deze wel in Duitsland kan bestellen?

Mvg. tdibertje.

Romulus 29-06-2016 14:24

Probeer het eens bij http://www.automotive-connectors.com/

gooigolf 31-07-2016 18:53

kan hij beter agz nemen of niet stefan ,

is ook met mechanis gaspedaal en hij behoud t10 .
minder werk of bekijk ik dat verkeerd

Pewi Vwteam 18-08-2016 21:51

Denk dat je dealer medewerker gen zin had om te zoeken.
Ze kunnen gewoon alles bestellen kwa stekkers. Maar de meeste bij dealer in magazijn geen kenteken kunnen ze niks meer. Kost ze teveel moeite. Tip ga na sloperij met kniptang en haal wat je nodig bent.


All times are GMT +1. The time now is 22:54.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.