Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Passat (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   passat 2011 tdi bmt motor start niet (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=137251)

G-eert-40 20-03-2016 09:48

passat 2011 tdi bmt motor start niet
 
Hoi,

Ik heb recent een vw passat variant 1.6 tdi bluemotion (motorcode cayc 105pk) uit 2011 gekocht.

Het begon eigenlijk al meteen dat de motor steeds langer deed voordat die startte. Tijdens de laatste rit begon het gloeidraad lampje te branden op het dashboard en had ik geen vermogen meer (ook kwam er een foutmelding ''engine failure'').

Auto aan de kant gezet en geprobeerd om opnieuw te starten, maar de motor wil niet aanslaan. We hebben toen de ANWB gebeld en die heeft de auto uitgelezen en daar kwam steeds te staan ''brandstofdruk rail te laag''. Auto af laten slepen naar huis en daar staat die nu.

Weet iemand naar aanleiding van dit verhaal wat er mis zou kunnen zijn met de auto?

Mvr groet

geoff89 20-03-2016 09:55

Brandstoffilter niet verstopt?
Of de opvoerpomp in de tank misschien defect?
Die zou je kort moeten horen na het op contact zetten van de auto.
Het beste is om dan het rechter deel van de achterbankzitting weg te klappen, zodat je hem beter kan horen.

Black Devil 20-03-2016 10:15

Het beste is om de auto eerst uit te lezen voordat je van alles gaat lostrekken.

G-eert-40 20-03-2016 10:53

Toen de auto nog liep voordat die stil viel, 1 ritje ervoor, stond ik langs de auto en hoorde ik wel een hoog geluid aan de kant waar de tankdop zit. Alsof de brandstofpomp constant staat te loeien (dat viel me wel op).

Heb de auto nu een dag of 2. In totaal 5 korte ritjes mee gereden (nog geen 50 km).

Heb de auto voor de koop uit laten zoeken of alles klopte. Nederlandse auto, VW onderhoudsboekje netjes ingevuld, heb er ook een jaar CarGarantie comfort bijgekocht.

Auto heeft 116.000 km gelopen. Auto heeft wel een paar maanden stil gestaan bij die garage voordat we hem meenamen. Volgende onderhoudsbeurt is bij 120.000.

Kan het zijn dat door het stilstaan van enkele maanden dat er iets verstopt is geraakt of uitgedroogd?

Bij de proefrit en aflevering (garage zelf nog een rit naar de dealer meegemaakt om de parkeersensor weer te activeren) hebben we niks gemerkt.

Pas nadat we gekocht hadden en naar huis reden, begon de ellende al gister op de eerste dag.

geoff89 20-03-2016 12:00

Als je de pomp al hebt gehoord buiten de auto dan zou ik het daar zoeken. Desnoods met vcds de pomp even aansturen via actuatordiagnose en luisteren of hij werkt.

G-eert-40 20-03-2016 13:51

Helaas heb ik die software en stekker niet om dit uit te lezen en te proberen. Hoop eigenlijk dat door het wat langer stilstaan dit probleem is opgetreden. Niet dat er echt iets kapot is (zoals de verstuivers, hogedrukpomp of de rails/sensors).

Auto wordt morgen afgesleept naar de garage. Kijken wat hun kunnen vinden.

Black Devil 22-03-2016 12:35

En?

G-eert-40 22-03-2016 19:32

Ze hadden nog geen tijd gehad. Morgenvroeg is er beloofd. Hou jullie op de hoogte.

G-eert-40 23-03-2016 21:02

De vlotter was defect. Deze bleef hangen. Hierdoor leek de tank driekwart gevuld, maar was katsleeg :shake:

morgenavond kan ik hem eindelijk ophalen en doen waarvoor die bedoeld is, lekker rondtuffen :)

Gout 23-03-2016 23:55

Goed dat het gevonden , beetje diesel vind die altyd wel fijn als die moet werken hahah

G-eert-40 24-03-2016 21:26

Net opgehaald. Ff wennen met dieselen. Altijd benzine gereden. Bij modernere dieselmotoren gaat de auto ook niet schokken als de brandstof op is. Computer gooit de auto gewoon uit als de druk te laag wordt.


All times are GMT +1. The time now is 16:15.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.