Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   1.4L FSI ombouwen naar 2.0L TFSI (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=101315)

Tau 19-06-2012 11:31

1.4L FSI ombouwen naar 2.0L TFSI
 
Hallo allemaal,

Ik ben in het bezit van een Golf5 met 1.4 FSI motor. Nu kan ik van een vriend van mij een Golf5 2.0LT motor overnemen voor een vriendenprijs. De motorcode is AXX.
De Golf5 motor is een TFSI blok.
Nu is mijn vraag gaat dit werken in mijn Golf5? Beide auto's zijn CAN gebaseerd.
Ik heb de kabelboom van de motor nodig en het stukje kabelboom wat de auto ingaat naar de zekeringskast toe.
De startblokkering neem ik compleet over en laat mijn sleutels inleren.

Sven-GTI 19-06-2012 20:53

Waarom zou het niet werken? :D
Alles is werkend te krijgen.


Ik zeg; doen :thumbup:

Spierings 19-06-2012 22:36

Is natuurlijk wel werkend te krijgen, maar of het de moeite waard is ??

Waarschijnlijk zitten er naast de motor nog andere verschillen in, bijvoorbeeld airco pomp (leidingen), koelpakket, uitlaat, versnellingsbak, assen, remmen etc..

Verder zal je sommige regelapparaten opnieuw moeten coderen en inleren, zou dan zelf eerder het nieuwe motorregelapparaat op de bestaande wegrijblokkering inleren.


Weet niet of je de wagen nog lang wilt houden, maar je moet er rekening mee houden dat er maar weinig mensen een auto willen waar aan gerommelt is --> dus lagere dagwaarde.
Ook zou ik informeren wat het herkeuren kost.

Sven-GTI 20-06-2012 08:06

Als je de auto niet lang wilt houden is het geen goed idee denk. Gaat behoorlijk wat geld kosten dan. + het omkeuren gaat duur worden.

Tau 20-06-2012 20:59

Bedankt voor jullie reacties.

De eerst komende 4 jaar houd ik de auto nog wel.
Bak, assen en uitlaatsysteem daar heb ik al iemand voor die dat voor mij maakt. (vriendendienst)
Ik heb een contact die vagcom heeft met licentie dus dat is ook al geregeld.
Het gaat mij in het bijzonder om de kabelboom. Fsi is het injectiesysteem van een 1.4L (in mijn geval) en van de 2.0L is het Tfsi. Afgezonderd van de hardware is het niet de oude kabelboom eruit halen en de nieuwe erin leggen?
Dit is het enige wat nog ontbreekt in het plaatje.
Kan iemand mij hier meer duidelijkheid over geven?

Spierings 20-06-2012 22:25

Quote:
Originally Posted by Tau
Bak, assen en uitlaatsysteem daar heb ik al iemand voor die dat voor mij maakt. (vriendendienst)

Het gaat mij in het bijzonder om de kabelboom. Fsi is het injectiesysteem van een 1.4L (in mijn geval) en van de 2.0L is het Tfsi. Afgezonderd van de hardware is het niet de oude kabelboom eruit halen en de nieuwe erin leggen?
Dit is het enige wat nog ontbreekt in het plaatje.
Kan iemand mij hier meer duidelijkheid over geven?

Hoe wil je bak, assen, etc als vriendendienst laten maken ?? Je hebt gewoon andere nodig.

Denk dat niemand daar 100% uitsluitsel over kan geven, zijn maar heel weinig mensen die een swap doen bij een golf 5.

Motorkabelboom zal zo wel passent te maken zijn, maar of er verschil zit in de hoofdkabelboom durf ik niet zeggen (denk het wel). Deze is niet zo eenvoudig te vervangen, hiervoor moet je je auto aan de binnenkant helemaal strippen en je schutbord loshalen.

Zou zoals eerder aangegeven eerst maar eens informeren wat een herkeuring kost.
Meen dat je bij modellen na 1998 je hem lang niet zo makkelijk door de keuring krijgt wat veel extra kosten met zich mee brengt.

Tau 20-06-2012 22:33

Een vriend van mij monteert dit allemaal. Ik hoef enkel de onderdelen te regelen/betalen.

Spijky 20-06-2012 22:36

1.4 verkopen en een complete kopen! :thumbup:

Spierings 20-06-2012 22:48

Quote:
Originally Posted by Spijky
1.4 verkopen en een complete kopen! :thumbup:

Waarschijnlijk wel de goedkoopste optie, en dan heb je ook de bijpassende bumpers en interieur ;)

Korhanovic 23-06-2012 22:01

Quote:
Originally Posted by Spijky
1.4 verkopen en een complete kopen! :thumbup:


als ik dit zo lees, ongeacht je budget/tijd, zou ik eerlijk zeggen dat het niet de moeite waard is. en idd een fabrieks af 2L tfsi mk5 kopen :p bespaart je veel onkosten en moeite ;)

De Pul 24-06-2012 08:21

ik zeg ook,niet aan beginnen.je mist nog te veel spul nou,daarbij kost het een lieve duit om hem op kenteken te krijgen.


All times are GMT +1. The time now is 17:56.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.