Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Car Café (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=52)
-   -   Auto slopen/kenteken (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=137067)

fishman 01-03-2016 11:46

Auto slopen/kenteken
 
Vraagje:
Vroeger kon je een auto die ouder was dan 15jr slopen in eigen beheer.
Je stuurde het kenteken dan op naar de RDW en het kenteken werd ongeldig verklaard. Tegenwoordig kan dit niet meer.
Wat zijn nu mijn opties om van het kenteken af te komen?

Christiaan 01-03-2016 13:03

Heb je al op de site van het rdw gekeken?

Klik

fishman 01-03-2016 15:30

Quote:
Originally Posted by Christiaan
Heb je al op de site van het rdw gekeken?

Klik

Ja, probleem is dat de sloopbedrijven de auto er bij willen hebben. Deze heb ik echter nog even nodig voor onderdelen.
Is het ook een optie om een export kenteken aan te vragen?

richard-polo 01-03-2016 15:35

Verklaring Verval tenaamstelling.
PDF downloaden, printen dan invullen en opsturen, volgens mij gaan hun dan bekijken of het mag.

fishman 01-03-2016 15:36

Quote:
Originally Posted by richard-polo
Verklaring Verval tenaamstelling.
PDF downloaden, printen dan invullen en opsturen, volgens mij gaan hun dan bekijken of het mag.

Kan ook, maar daar gaat weer een paar dagen overheen. Is dikke diesel, dus wil zo snel mogelijk van de wegenbelasting af.

Sven-GTI 01-03-2016 15:58

Volgens mij hoorde ik laatst dat mensen gewoon het chassisnummer eruit slijpen en daarmee samen met de kentekens en kentekenbewijzen langs de sloop gaan.


Als ik zo de site van het RDW leest kan dit:

Quote:
- U heeft nog een onderdeel van het voertuig waarop het
voertuigidentificatienummer (VIN) staat?

Dan kunt u contact opnemen met een door de RDW erkend demontagebedrijf. Zij kunnen op basis van het VIN de registratie beëindigen.

Tjaap 01-03-2016 16:50

platen eraf en op export zetten ?

fishman 01-03-2016 17:28

Quote:
Originally Posted by Sven-GTI
Volgens mij hoorde ik laatst dat mensen gewoon het chassisnummer eruit slijpen en daarmee samen met de kentekens en kentekenbewijzen langs de sloop gaan.


Als ik zo de site van het RDW leest kan dit:

Quote:
- U heeft nog een onderdeel van het voertuig waarop het
voertuigidentificatienummer (VIN) staat?

Dan kunt u contact opnemen met een door de RDW erkend demontagebedrijf. Zij kunnen op basis van het VIN de registratie beëindigen.
Dat willen de plaatselijke slopen dus niet doen :screwy:

fishman 01-03-2016 17:29

Quote:
Originally Posted by Tjaap
platen eraf en op export zetten ?

Gaat dat zo gemakkelijk? Spul er af en naar het RDW kantoor?

Tjaap 01-03-2016 17:38

Ja, bij mij toen wel, formuliertje invullen en nog gratis ook.

platen hoefden bij mij niet eens omdat er nog nooit GAIK platen op afgegeven waren

The_Maxx 01-03-2016 17:41

Quote:
Originally Posted by fishman
Dat willen de plaatselijke slopen dus niet doen :screwy:


Dusss. dan bel je STIBA dat ze zich niet aan de regels houden :thumbup:
Geld alleen bij STIBA en RDW aangesloten bedrijven. ARN heeft volgens mij geen afspraken.

Officieel is een chassisnummer, liefst ook met platen of kaal chassis voldoende om in te leveren voor vrijwaring.
Ze mogen het niet eens weigeren.

Quote:
Demontagebedrijf accepteert geen onvolledig voertuig?

Als een RDW erkend demontagebedrijf geen onvolledig voertuig accepteert, neem dan contact op met de Brancheorganisatie voor gecertificeerde demontagebedrijven (STIBA). Zij kunnen u aangeven welke bedrijven zijn aangesloten en uw voertuig af kunnen melden. Voorwaarde is wel dat het Voertuigidentificatienummer (VIN) nog in het voertuig (of onderdeel) aanwezig is.

https://www.rdw.nl/Particulier/Pagi...of%20demonteren

richard-polo 01-03-2016 17:42

Quote:
Originally Posted by fishman
Dat willen de plaatselijke slopen dus niet doen :screwy:



Hier ook niet, of ze vragen een absurd hoog bedrag ervoor!

The_Maxx 01-03-2016 17:43

Quote:
Originally Posted by richard-polo
Hier ook niet, of ze vragen een absurd hoog bedrag ervoor!


Dat mag dus ook niet. Immers is bij originele aankoop al verwijderingsbijdrage betaald. :screwy:

fishman 02-03-2016 09:30

Net nog een sloop gebeld, wilde het ook niet doen. Toch maar RDW formulier ingevuld en opgestuurd....

Sven-GTI 02-03-2016 11:10

Je kunt het chassis haast nog beter dumpen en als gestolen opgeven dan :D


Grapje natuurlijk, kun je beter niet doen. Maar wel vervelend dat sommige bedrijven dit niet willen doen..


Hoe werkt dit trouwens als je je auto voor altijd wilt vrijwaren? Bijvoorbeeld als deze enkel nog voor circuitgebruik zal gaan dienen?

richard-polo 02-03-2016 11:54

Quote:
Originally Posted by fishman
Net nog een sloop gebeld, wilde het ook niet doen. Toch maar RDW formulier ingevuld en opgestuurd....


:thumbup:

Heb ook aan aantal sloperije gebeld maar allemaal zelfde :screwy:

meijer1972 02-03-2016 19:32

Ik heb het ook gehad. Sloperij zou het moeten doen, maar meerderen weigerden....
Opsturen naar RDW was ook een optie, maar ik moest het snel geregeld hebben omdat ik een vrijwaring nodig had om de auto op te halen. (scheelt een keer op naam zetten)
Uiteindelijk heb ik de kentekenplaten er af gehaald en bij de RDW ingeleverd. Export dus.
Ik heb de auto gesloopt en het kale chassis ingeleverd bij een sloperij en kreeg nog oud ijzer geld....

fishman 02-03-2016 20:06

Quote:
Originally Posted by meijer1972
Ik heb het ook gehad. Sloperij zou het moeten doen, maar meerderen weigerden....
Opsturen naar RDW was ook een optie, maar ik moest het snel geregeld hebben omdat ik een vrijwaring nodig had om de auto op te halen. (scheelt een keer op naam zetten)
Uiteindelijk heb ik de kentekenplaten er af gehaald en bij de RDW ingeleverd. Export dus.
Ik heb de auto gesloopt en het kale chassis ingeleverd bij een sloperij en kreeg nog oud ijzer geld....

Ja waardeloos. Ik had geen zin/tijd om naar de RDW te rijden...

Tjaap 02-03-2016 21:44

Quote:
Originally Posted by Sven-GTI


Hoe werkt dit trouwens als je je auto voor altijd wilt vrijwaren? Bijvoorbeeld als deze enkel nog voor circuitgebruik zal gaan dienen?


Dan zou ik ook voor de export optie gaan

Matheo 03-03-2016 08:18

Quote:
Originally Posted by Tjaap
Dan zou ik ook voor de export optie gaan


Zo deden wij het voor de autocross ook wel eens inderdaad. Of sloop in eigen beheer, maar dat is dus geen optie meer.


All times are GMT +1. The time now is 18:16.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.